kopi af gammel dagbog fra 123-siden. Før Bastian fødes.

Tirsdag den 8. Maj 2007

Idag er det den 8. Maj og farfar har fødselsdag, så idag gider vi ikke at føde… Men det ser det nu heller ikke ud til at jeg skal lige foreløbig, mine plukkeveer har godt nok været lidt slemme hele formiddagen, men det er da vidst ikke lige noget der betyder noget… Jeg skal til jordemoder idag, og så bliver det jo spændende at se hvad hun siger til den lilles vægt og sådan, foreløbig er dette jo den sidste undersøgelse inden fødslen…
Min mor har været her igår og sovet her i nat, det var nu meget hyggeligt… Stina, Melina og Elisabeth spiste med til aften igår, og det endte med at Melina måtte lægges i vores tremmeseng så hun har sovet her i nat, det er nu meget hyggeligt, selvom hun ikke ligefrem sov igennem… Jeg fik en morgenkåbe af min mor, den er rigtig lækker og jeg bliver jo nok glad for den når vi skal til alt det natteroderi med den lille… nåh nu vil jeg smutte i bad, og så videre til jordemoderen.. Billedet er af farfar Henrik, den heldige fødselar… Maria
Onsdag den 2. Maj 2007

Grrrr jeg har for 3. dag i træk en iskiasnerve i klemme, det gør skide ondt for at sige det mildt. Igår vandrede vi rundt i fields et par timer, og det hjalp bestemt ikke ligefrem.
Der er heller ingen tegn på snarlig fødsel, selvom han altså godt må komme ud nu synes jeg. Han er ved at være lidt tung, så det tynger en del i bækkenet, men ellers er alt som det plejer. Jeg skal til jordemoder den 8. Maj så må vi se hvad hun siger til vægt og så videre, det er jo altid spændende.
Min mor har sagt at hun gerne vil donere en morgenkåbe til mig, og den tror jeg jeg bliver glad for, når nu vi skal til alt det her natteroderi, ja altså hvis han vil ud derindefra selvfølgelig… Maria
 
Fredag den 27. April 2007

Vi har jo arvet en masse babytøj fra alle mulige, så det er jeg gået i gang med at sortere i størrelser, så det er gjort til den lille kommer ud.
Trille fangede lige en rotte til morgenmaden ude på marken, det så meget sjovt ud men så håber jeg alligevel bare at hun ikke blev bidt af den, tænk hvis den havde en eller anden mærkelig sygdom. Nåh men hun skal hjem imorgen, for der kommer Else og Benny hjem fra ferie, de er sikkert helt negerbrune, ad.
Vi har også fået et fint sengesæt til den lille af farmor (oldemor). Det er blåstribet med en lille ridder og en lille drage på, rigtig sødt. pænt tak for det…
Maria
 
Søndag den 21. April 2007

Ja, så kom jeg lige i tanke om lidt mere.
Altså vi passer jo Trille, Else og Bennys labrador, så der er da lidt at lave når jeg keder mig herhjemme, hunden skal jo luftes en gang imellem, og så går vi ud på marken og prøver at fange katten, hehe.
Jeg har fået en stol af min far, som han selv har bygget, den har jeg så slebet lidt på og givet den en rødbrun sealer olie, så den kan holde til vind og vejr. I medens har Trille slikket sol på farmors terasse, og taget pænt imod når der kom gæster.
Og ellers er huset næsten skinnende rent, selvom der nu igen trænger til at blive støvsuget og vasket gulv, men det er jo et utaknemmeligt job, så det blev heller ikke idag.
Farmor (Oldemor), er idag blevet færdig med en fin lyseblå trøje til babyen, den glæder vi os til at give ham på sammen med de finde træskostøvler hun også har strikket til ham. Selv er jeg blevet færdig med at brodere en pakkekalender til babyen.
God dag til alle…. Maria

 
Søndag den 21. April 2007

Ja så har jeg igen været ved jordemoder, altså ikke lige idag, men for et par dage siden. Det gik godt, der var måske ikke så meget at snakke om, for jeg har ikke så mange spørgsmål, og det var heller ikke hende jeg plejer at komme hos. Nåh men baby blev skønnet til at veje ca. 2500 g så det er jo ganske fint. Hovedet stod næsten fast mente hun, så nu skal han bare lige tage omkring 500 g på så, må han meget gerne komme ud.
Jeg synes efterhånden ikke der er så meget plads derinde til noget som helst andet end baby, og maven giver en del problemer med at bevæge sig rundt omkring borde og så videre, men det er fint nok, den er rund og flot, og helt fri for strækmærker, endnu, så vi venter bare på den lille kommer.
Der er mange dage jeg ikke vil føde på, men det bestemmer jeg jo ikke selv desværre. Den 5. maj skal vi til konfirmation, den 8. har svigerfar fødselsdag og jeg skal til jordemoderen igen, og så er der jo lige den 12. hvor jeg selv har fødselsdag. Så her vil vi gerne have han kommer inden den 5. eller efter den 12. maj, men terminen er jo også først den 19. Så han lader vel vente på sig.
Jeg har fået vasket alt hans tøj og sengetøj, og pakket det hele i poser, børneværelset er klar, og kravlegården hentet hjem og samlet, så der mangler ikke noget, han kan komme når han er klar, for det er vi i hvert fald.
Nåh det blev langt idag, jeg er nu 36+1… Maria
 
Torsdag den 29. Marts 2007

Det har været så smadder hårdt i denne uge, jeg har været helt alene hjemme. Min kære farmor (som bor i lejligheden lige over for os) har nemlig været på familiebesøg i 7 hele dage, så jeg har ikke haft hende at drikke kaffe og sludre med. Men nu er hun heldigvis hjemme igen. Og ellers har min søster Stina været sød at underholde mig, hun er jo også hjemme med en mave der vokser.
Jeg har også lånt mig til en kravlegård, så den skal jeg ud til Rikke og hente en af dagene.
Og så skal jeg nok snart have taget mig sammen til at vaske alle tekstiler, inden tiden pludselig er løbet fra mig. Maria
 
Fredag den 23. Marts 2007

Idag fik vi da lige en glædelig nyhed, nemlig den at Connie og Allan venter sig, ind til videre har Connie så termin midt i November, og så glæder vi os bare til at se om det bliver en lille kusine eller fætter… Maria
 
Tirsdag den 20. Marts 2007.

Idag har jeg også været en tur hjemme forbi Rikke og Sebastian. De havde rigtig mange gode babyting som de ikke længere bruger til deres søn Benjamin, så dem har jeg fået lov at låne. Det var nogle af de rigtig lækre ting, som vi stod og manglede, så det var bare så dejligt at Rikke lige havde det hele, og ikke havde noget imod at låne det ud. Jeg fik lov at låne: 1 liggende autostol, 2 babydyner + pude, 2 brystpumper (1 manuel og 1 elektrisk), 1 badestol, og 1 bæresele… Maria
 
Tirsdag den 20. Marts 2007

Idag har vi været ved jordemoderen. hun er en rigtig sød dame, og dejlig nem at snakke med. Hun kunne fortælle at mit SF mål var 31, hvilket jo er passende for de 31+2 uger jeg er henne. hun fortalte også at baby, lå meget dybt i mit bækken, dog stod hovedet ikke fast, og sidst men ikke mindst skønnede hun baby til at veje ca. 2100 g, og det er da en pæn størrelse synes vi… Maria
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

