Så er julen overstået

Ja så kom vi også igennem juleaften, helt og aldeles skadefri. Måske med lidt ekstra sul på kroppen, men skidt med det da. Nu venter bare nytåret.
 
Jeg skal have taget mig sammen til at tømme juletræet, og pille alt julepynten ned, for her er simpelthen så rodet synes jeg. Og selvom jeg har ryddet meget godt op, synes jeg selv, så virker her alligevel rodet med det store træ stående midt i stuen, så det skal VÆK. Julen er slut, og så er det også slut for træet.
 
Juleaften gik således. Min mor, Morten, Min far, Stina, Brian, Melina, Magnus, Anika, Mads og os selv var her. Folk kom ret tidligt, og hjalp med de ting der kunne hjælpes med. Kenneth stod for alt maden, undtagen ris á la ménten som min mor havde lavet. Til hovedretten var der 2 ænder, 2 flæskestege, brunede kartofler, hvide kartofler, og alt det sædvanlige tilbehør. Da vi havde spist så godt vi kunne af det, ryddede vi lige op og startede opvaskeren, og så åbnede vi gaverne derefter, for at Melina ikke skulle vente så længe. Det er jo svært når man kun er 2 år, så vil man jo bare gene have åbnet de gaver, og stakkels Melina havde allerede hele dagen råbt og skreget "åben masser gaver", så vi havde vidst trukket pinen langt for den stakkels pige.
Da alle gaverne var åbnet, og vi havde fået kigget kort på det hele, kom der risengrød og ris á la ménte på bordet. nogen kan nemlig ikke lide ris á la ménte, så derfor får vi også risengrød. Og der er mandel i begge dele, så der er hele 2 chancer for nogle for at vinde mandelgaven. Men den gik nu til henholdsvis Brian og Kenneth. Mandelgaven til risengrøden havde jeg købt, og det var sådan en terning man skulle samle rigtigt, ligesom de der iq tingester. Og mandelgaven i ris á la ménten havde min mor købt, den vandt Brian og det var så nogle gæstehåndklæder til at tørre hænder i.
Så var ungerne også godt trætte til sidst, og Bastian røg i sin egen seng, og Melina kom op i weekendsengen i vores soveværelse. Melina sov hos os til dagen efter, for vi synes det var synd at vække hende midt om natten, da stina og brian skulle hjem til sig selv. Så Melina blev hentet næste eftermiddag. Det var nu meget hyggeligt.
Da ungerne var faldet i søvn, gik vi voksne igang med pakkespillet, alle havde taget 3 gaver med pr. person, så der var mange gaver på bordet. Det var nu også meget sjovt. Da spillet var slut begyndte folk stille og roligt at køre hjem ad. Undtagen mor og Morten, for de skulle videre til Lolland den 25. så de blev og sov hos os. Til morgenmad gik min mor i aktion, og vi fik dejlige blødkogte æg til morgenmaden. Det får jeg nemlig kun når min mor gider komme og lave dem hehe.
 
Bastian fik masser af julegaver.
 
Børnelænestol: Farmor og farfar.
Eventyrbog: Farmor og farfar.
Cars sengesæt: Farmor og farfar.
Fisher Price, talende hund: Mormor.
Tilskud til ny autostol: Morfar.
legetøjsdims til autostolen: Moster stina og onkel Brian.
Larve med lys og lyd: moster Anika og Mads.
Hund der logrer og gør: Faster Connie og onkel Allan.
Bamse med lys: Onkel Alex og tante Sarah.
En fin bluse: Trille (Else og Benny).
En trøje: Olde gurli.
Play2Learn legetøjsdims: Oldemor Inge.
Fisher Price legtøjsdims: Mor og Far.
Bodyer og pyjamas: Bo og Lene og drengene.
 
Mor fik.
 
Hjemmelavede smykker, halskæde og øreringe med hjerter og sten i: Kenneth.
Undertøjssæt: Henrik og Elisabeth.
Royal Copenhagen stjernetegnsfigur: Mor.
Penge: Far.
Gavekort til vero moda: Stina og Brian.
Hjerte øreringe: Connie og Allan
 
Far fik.
 
Adidas sko: Maria.
2 sjove T-shirts: Stina og Brian.
Skjorte og bluse: Henrik og Elisabeth.
Strømper og underbukser : af flere forskellige.
Gavekort til Sams: Connie og Allan.
 
De billeder der blev taget, er taget med min mors kamera, og det tog hun jo med sig hjem, så de må vente lidt med at komme på.
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

