Tænder og forskelligt

Åååååha tænder giver så mange kvaler. mine gør generelt ondt og trænger virkelig til en tandlæge, men det har min pengepung og smerteterskel ikke rigtig "tid" til hehe.
 
Nåh men det var jo heller ikke mine tænder det skulle handle om det var jo Bastians, for han har nemlig lige nøjagtig iadag fået sin første tand. eller det vil jo sige den har været på vej i et stykke tid nu men den er først brudt igennem idag, og næsten helt uden brok endda, det er da flot synes jeg.
De fysikske reaktioner på Bastian har jeg først tænkt over efter tanden er brudt igennem, for det har heller ikke været noget Bastian har brokket sig over. Han har haft virkelig tynd mave i 2 dage nu, og det var så slemt så bleen ikke altid kunne holde på en lille prut, så der er blevet brugt et par ekstra bodyer og også et par ekstra bleer, for han har lige lavet lidt oftere end han plejer. Ud over det så har han fået en masse røde knubber om munden, så i virkeligheden virkede det mere som om han havde fået en allergisk reaktion på et eller andet mad.
 
Ud over det så er han blevet rigtig sej til sin gåstol, han hopper stadigvæk afsted i den for at få den til at flytte sig, men nu havner den altid der hvor han gerne vil have den hen, så han er lige blevet lidt ekstra glad for at sidde i den nu, det er dejligt. Men til gengæld kører han rundt i røven af os hele tiden og kører over vores tæer når han vil underholdes, så det er med at huske at få sutskoene på, så gør det nemlig ikke lige så ondt at blive kørt over.
 
Nu kan han også sidde helt selv. så det er rigtig dejligt, for det giver lidt bedre muligheder for at han kan underholde sig selv, og han bliver íkke mere så sur når jeg sætter ham på gulvet. han har nemlig også fundet ud af at bevæge sig rundt over det hele, han kravler dog ikke, men han maver sig afsted, der er kun lige et enkelt lille problem i det…. Det går kun baglæns så han kan ikke rigtig se hvor han kommer hen af og det bevirker så at jeg jænligt må redde ham ud af gabet på en børneædende stol eller sofa.
 
Vi har også lavet en lille ændring i hans grødmåltider. Jeg synes jo det er på tide at Bastian får lidt mere fast føde (det synes sundhedsplejersken i øvrigt også), så de frugter jeg lige har stået og kogt ud til bastian har ikke set skyggen af en blender, og det går faktisk også rigtig godt med det. Han forsøger virkelig at tygge rigtigt på klumperne, og spytter dem kun sjældent ud. meeen når han synes han er ved at være mæt gider han altså ikke længere forsøge at klemme det sidste ned, så han vrider sig temmeligt meget i stolen for at kigge på en masse andet sjov.
 
og så har han lært at kysse, det er dejligt. så får man lige en gang savl en gang i mellem.
 
nåh nu må det vidst være nok for denne gang. Vi har ikke for nyligt vejet Bastian så det må vi hellere snart få gjort han nærmer sig efterhånden en str. 80 i meget af sit tøj så han må jo være vokset en hel del i julen her.
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

