lid af hvert bare.

Ja så er det ved at være oppe over med den fødsel, ryste ryste ryste….

 

Jeg er godt træt af bækkenløsning og plukkeveer, med dertilhørende latterlige lortesmerter, så jeg vil da gerne have det her graviditetshalløj overstået. Bare så jeg igen kan stå oprejst om morgenen, og vende mig uden alt for meget besvær i min seng. Men altså jeg synes jeg lider nok, smertemæssigt, lige nu, og jeg ved da ikke lige om jeg synes jeg kan overskue smerterne ved en fødsel, sådan lige nu.

Jeg er såmænd ikke bange for fødslen, eller nervøs, men jeg håber da ved gud ikke jeg går i stykker og skal syes, for dét hader jeg da i hvert fald, og det at blive syet i er en smerte jeg synes er uudholdelig. Så dén del springer vi da lige over ikke også!!!!!!!

Nåh men glæder mig da til fødslen er overstået, så vi kan få kigget om ham lillebror nu også er en Felix

 

Bastian er jo lykkeligt uvidende endnu, om hvad der skal til at ske i hans lille verden, lige nu synes han jo bare det hele drejer sig om ham kun, og det synes han sikkert også bagefter, men han bliver jo nødt til at give plads til lillebror når han kommer ud inde fra det mørke dyb, det skal nok blive en udfordring. Foreløbig synes han bare det er sjovt at klaske mor på maven, fordi den er jo så rund, og så niver han mig i skindet ved navlen, den lille skiderik.

 

Bortset fra det så går det jo meget godt med Bastian. Han taler stadig ikke, men han pludrer løs på volapyk, og en gang imellem prøver han da også at gentage de ting man siger til ham, men det er for det meste temmeligt uforståeligt for andre end os selv. Men hvad han har da tid nok endnu til at lære at tale.

Til gengæld er han godt nok fremmelig i sin motorik, han kan selv komme op og ned ad stort set alt, og det er umuligt at få noget ud af børnehøjde for hvis man fjerner tingene fra ham, så finder han bare ud af at kravle op efter det alligevel.

Meeeen der er dog et par enkelte gode ting ved at have et motorisk fremmeligt barn, nemlig det at han selv kan kravle op i sin autostol. Ja det tager da et minut eller to ekstra, men jeg slipper jo så for at stå og bære ham på en akavet måde for at få ham i den stol, og han er så stolt bagefter, så det venter vi gerne på når der er tid til det. Og så er han jo også udemærket i stand til selv at kravle op ad trappen, og det letter da også noget synes jeg.

 

Bastians yndlingsbeskæftigelse for øjeblikket, er at stikke af fra os. Så snart man slipper hans hånd er han den der er smuttet, hvadenten det er i brugsen, på parkeringspladsen, i gården eller et hvilket som helst andet sted. Så mor får taget et par raske skridt, og det kan godt være lidt hårdt når man mest af alt ligner en strandet blåhval.

Tøjvask er også noget der interesserer Bastian voldsomt meget for tiden, så vaskemaskinen er fuld af alt muligt forskelligt rent og beskidt tøj, samt en masse af hans legetøj. Selvfølgelig har han da også luret hvordan man både tænder og starter maskinen, men heldigvis kan han ikke finde ud af at smække lågen, så der er ikke sket nogen større ulykker endnu.

 

Jeg er blevet færdig med at brodere Felix julekalender, så han har også sin egen i år, selvom den kommer der nu nok ikke lige nogen gaver på før til næste år. Jeg har også sorteret babytøjet, og vasket sengetøjet til babysengen, så det hele er klar faktisk. Det er nu meget rart, så mangler vi bare endnu engang at han kommer ud og siger hej til os.

 

Ellers så står julen jo for døren her, som det gør hos de fleste andre. Vi ska selv holde julen herhjemme, sammen med mormor, Morten, Anika og morfar. Det skal nok blive hyggeligt. Alle opgaver og indkøb er uddeligerede mellem de forskellige som skal deltage, så det ikke bliver for besværligt og for dyrt for os, og det er meget rart synes jeg. Så er der ikke så meget at tænke på.

 

Her skal jo også pyntes op, men jeg har bestemt at det skal vente til efter lillebror er kommet ud til os, han skal nemlig have sin fødselsdag i fred for julen al den tid han skal bo her med os i hvert fald. Og så synes jeg måske også det er for tidligt at pynte op før den 1. December, selvom det kribler lidt i fingrene for at få det overstået.

 

Nåh men altså det går kort sagt meget godt her.

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

