Bare en lille update på familiesituationen

Jamen jamen, her går det skam stærkt. Felix er jo allerede 9 dage gammel, jeg kommer mig, lidt langsomt, men støt og roligt dog.
 
Felix ved vidst ikke rigtig selv hvad slags baby han skal være. Det ene øjeblik hyler og skriger han af mavepine, og man må næsten hver aften hjælpe ham af med afføring. Det er ikke så fedt, men resten af tiden er han altså ret nem vil jeg sige.
Han spiser rigtig flot hos mor, men er ikke så dygtig til at få bøvset, heraf mavepinen vel. Men vi håber det retter sig snart.
 
Storebror Bastian er godt nok meget stor nu synes jeg. Men sådan er det vel, set i forhold til lille Felix.
Bastian er ikke vildt interesseret i Felix, men han vil gerne se ham hvis vi har hm i armene, og nusser ham så lidt i håret. Han er også lidt slem til at kravle op og kigge ned i liften, når Felix står i barnevognen i gangen. Det er ikke så fedt, for så får han jo gerne vækket Felix, og han er også lidt slem til at hive dynen af Felix, så han bliver helt forskrækket. Men ellers er Bastian faktisk fint forsigtig, og ikke slem til at kræve sin mor, når hun ikke altid kan. Hvis mor ike har tid, så går han bare hen til far.
Men nu til det store ved Bastian. Altså hn siger jo ikke sååå mange ord endnu, men dog alligevel så mange at det ikke kan betale sig at prøve at huske dem alle på i skrivende stund. Der er dog Hej, hej hej, nat nat, far, farfar, nej, ja, vov vov, nøn nøn (bil), åååårh, og måske mor. Og ja så er der en masse andre, som ikke lige huskes nu og her. Til gengæld sludrer han rigtig meget, og fortæller mange ting, på sit helt eget sprog, som kun forstås når han tilsætter masser af fagter, hvilket han er rigtig dygtig til. Så man forstår alligevel rigtig meget af hva han siger, i hvert fald hvis han virkelig vil fortælle noget som kræver en voksens hjælp.
Udover det så synes jeg også han er blevet usandsynligt lang at se på, men det er jo nok igen i sammenligning med Felix jo. Ja for han er jo ikke pludseligt vokset vildt bare fordi han er blevet storebror. Men det hænger jo nok sammen med at jeg ikke har haft ham lige så meget som jeg plejer, da Kenneth jo har taget lidt over, så jeg kan få ro til at falde på plads med Felix, og finde en en god rytme sammen med ham.
 
Udover det så hygger vi bare stille og roligt rundt herhjemme, i en masse legetøjsrod, vasketøj, bleer i flere størrelser, og alle juledimserne og juleforberedelserne.
 
I år holder vi igen jul her, og det gør vi sammen med Mormor jette og Morten, Moster Anika, og Morfar kim. Så det bliver vel en stille og rolig hyggelig jul.
 
Den 21. skal vi til vinterblot på vikingepladsen, hvor vi også skal bytte julegaver med Connie og Allan, og Sarah og Alex. Det bliver nok en kold fornøjelse, men sikkert også hyggeligt som altid. Vi skal jo nok grille som sædvanligt, og der bliver tændt op i brændeovnen inde i hytten så vi får nok varmen alligevel jo.
 
Den 23. skal vi lave julekonfekt herhjemme, sammen med Farmor Elisabeth og Farfar Henrik, hvor vi også skal bytte julegaver med dem. Så det skal også nok blive hyggeligt.
 
Jeg er dog ikke sikker på om jeg må indtage mere juleslik i år, da jeg allerede har fordøjet hele 3 portioner havregrynskugler i denne måned, men hvad der er jo masser af plads i min mave, nu hvor Felix er kommet ud derindefra.
 
Nytårsaften bliver også herhjemme i år. Farmor Elisabeth og Farfar Henrik kommer, og så også Johnny da. Vi ved ikke rigtig om det bliver til flere, men hvis ikke er det nok også okay, det gør jo ikke noget at holde en rolig nytårsaften også vel. Vi skal så have rejecocktail til forret og til hovedretten fondue og raclettegrill på bordet, og det er ikke en dårlig ting synes jeg.
 
God jul til alle.
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

