Så gik påsken også forbi os….

Ja så har det både været påske og alt muligt mens jeg har været væk herfra igen. Påsken var god, især påskedag var skøn. Vi havde rigtig godt vejr, og alle var i et skønt humør til påskefrokosten hos svigerne. Elisabeth havde som sædvanligt lavet en heeeeel masse god mad, og jeg åd rejer og æg til den helt store guldmedalje, som sædvanligt. Vi skulle også have frugtsalat i år, det smager jo så skønt, så Elisabeth købte ind til det, og så lavede jeg en ordentlig portion af det.
Vi fik trillet æg, og bastian var med til det hele. Selvom han hurtigt blev træt af at trille æg, og ikke forsto en disse af selve ‘spillet’, så hyggede han sig jo med at kaste de æg alligevel, og det er jo bare sådan det skal være. Felix artede sig også rigtig pænt synes jeg, og vi var der til det sidste. Så det var dejligt…
 
Felix er begyndt at hvine som en gal. det er smadder sjovt at se på, for han har ikke helt styr på det endnu, og han skal derfor koncentrere sig meget når han går igang med det hvineri. Han tager hagen helt ned til brystet, og så sparker og strækker han sig, med munden helt åben, lige til der kommer et hyl. Han er også begyndt at blæse lidt bobler me mundvandet, men det er lidt svært at styre, så ofte ligger han bare og pruster lidt.
Han har også fundet sine fødder, så han ligger med dem helt oppe under hagen hele tiden, for de skulle jo nødigt stikke af fra ham. Det kan jo godt gøre det en lille smule svært at få sat en ren ble på ham, men det er nu alt sammen meget sjovt synes jeg.
Der kommer sundhedsplejerske den 28. April, så må vi se hvad vægten siger. Jeg har lige idag sat hans flaskeportioner op til 180 ml, så håber jeg bare han ikke begynder at gylpe mere end han gør i forvejen.
Felix sover stadigvæk ganske flot om natten. han bliver gerne lagt mellem 22:00 og 23:00, og så sover han til ca. klokken 09:00 næste morgen, og det ud i 1 stræk, så det er jo bare lækkert.
 
Bastian buldrer rundt som sædvanligt, og laver de sædvanlige ulykker, og lidt ekstra nye også. Han tænder for ALT hvad der har knapper, også ovn og komfur, så man er nødt til lige at tjekke hele tiden om der er ved at opstå brand i køkkenet. Det er meget irriterende, og forhåbentligt dropper han det snart igen, for det er sgu lidt skræmmende når man en gang i mellem kan gå og lugte varmen fra en kogeplade.
Bastian bliver jo 2 år i næste måned, det e rgodt nok vildt synes jeg. Tænk at der allerede er gået så lang tid. Jeg husker det jo som var det igår jeg fødte ham på hillerød sygehus. Men jeg har jo allerede nået at gøre det en gang til, og nu er min lille bitte baby Bastian jo blevet storebror, og lige ved og næsten 2 år…. pyyyyha  jeg synes det er vildt tiden er gået så stærkt..
Nåh men til Bastians fødselsdag får han af os en 3-hjulet cykel. Jeg glæder mig til at se om han overhovedet kan nå pedalerne, og om han kan finde ud af at cykle på den selv. Det er sådan en af de klassiske med tippelad bagpå. Sådan en skal alle børn da have engang. Jeg synes jo bare de er dyre sådan nogle cykler, og vi har virkelig ikke nogen penge, så jeg var ovenud lykkelig, da jeg fandt en cykel på den blå avis, på nettet. Først havde jeg det lidt dårligt med at han fik en brugt cykel, når nu det er en fødselsdagsgave, men vi tog ud og så på cyklen, og den ser virkelig helt ny ud. Den er overhovedet ikke rusten elle rpå anden måde slidt at se på. Det ser mest ud som om nogen lige har prøvekørt den, og er væltet, så der er kommet lidt sand på håndtaget, og så ikke mere. Ja selv klistermæret er faktisk intakt endnu. Og så fik vi den skisme for 55 kroner, så den skulle vi da have. Så er den godt nok postkasse-rød, men skidt da være med det, var de ikke alle sammen det da vi andre havde sådan en selv, uanset om det var pigernes eller drengenes. Anyways eg synes ikke det ligner en pigecykel, så jeg gkæder mig helt vildt til at give ham den i gave, og se om han kan lide den.
 
Vi har bygget sandkasse, min far og jeg. Og det er bare blevet så fedt. Den er så stor så den er stor igen. Der står et legestativ med 2 gynger og en rutsjebane inde i sandkassen, og så er der lige så meget plads endnu der bare er sandkasse. Så den er fed synes jeg selv.
Det var Bo og Lene der skulle nedlægge deres sandkasse, som var enormt stor, så far og jeg skyndte os ud og gjorde arbejdet for dem, og så fik vi til gengæld alle kanterne med hjem, og alt det sand vi kan grave op derfra også. Gyngestativet fik vi fra Lenes søster som også bare skulle af med det, så vi har ikke engang betalt for noget af det, jeg er SÅ taknemmelig for det hele. Og imorgen skal vi så ud og hente noget mere sand. Hvis vi er rigtig gode får vi 2, helst 3, læs hjem, og så håber jeg det passer med at sandkassen er ordentligt fuld, lige nu er den ligesom kun halvt fuld synes jeg.
 
Det var vidst det for denne gang, sådan kortet lidt ned i hvert fald. Så må vi se om der snart sker noget mere nyt jeg kan finde på at skrive her på siden.
 
Skulle nogen være interesseret, så vil jeg lige opdatere Bastians ønskeliste, så i har lidt ideer til fødselsdagen.
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

