Bare lidt nyt her i Juli måned.

Jamen så løb tiden jo hurtigt forbi os endnu engang. Vi skriver nu Juli måned, og selv vikingespillet er et overstået kapitel for i år.
 
Bastian laver stadig masser af ballade, prøver grænser af, driver sin mor til vanvid, og udvikler sig i et tempo der kan måle sig med warp-speed. Han har sine helt egne meninger, og bruger tårer, skrig, og skæld ud for at få alt hvad han peger på. Desværre for Bastian lykkes det ham ikke altid at få sin vilje, og det knuser hans lille hjerte, skulle man da tro i hvert fald. Og så græder han hjerteskærende, så man er meget tæt på alligevel at give ham sin vilje, men som mor må man jo være viljestærk, og det arbejder vi så på Blink
 
Bastian kan kravle ud af sin weekendseng, og når han opdager det, kan han helt sikkert også komme ud af sin almindelige tremmeseng. Så det store spørgsmål er om vi skal ud og investere i en almindelig seng til ham, eller om vi bare skal nøjes med at sætte den yderste tremmeside ned på hans nuværende seng, så han kan kravle ud af den, uden at falde og slå sig. Uanset hvad løsningen bliver, tror jeg vi kan være helt sikre på at han vil stå ud af sin seng hele tiden, og ikke være nem at få til at falde i søvn. Bastian vågner jo stadig op og leger og fjoller om natten, som han altid har gjort det, så vi vil sikkert få en masse natbesøg ud af det, i vores egen seng. og jeg er skisme bange for at det vil være svært, at finde mig i 1 sammenhængende stykke, hvis vi skal igennem det lige nu….
 
Der var jo så vikingespillet. De fleste dage kørte Kenneth og jeg i hver sin bil. Så Kenneth kunne komme til tiden, og så jeg kunne blive hjemme til Bastian var lagt i seng klokken 19:00. Når så Bastian var lagt i seng, kunne jeg aflevere babyalarmen til enten Olde eller mormor. Og så kørte Felix og jeg afsted til vikingepladsen også. Ca. halvdelen af dagene, tog min mor Felix når hun alligevel var herhjemme, og det var nu meget rart, så jeg kunne komme afsted uden at skulle tænke på at få timet Felix’ aftenlur, med pausen i stykket. Så kunne jeg uforstyrret gå i Gimle, og arbejde lidt for årets partoutkort.
 
1 enkelt dag havde jeg både Bastian og Felix med på vikingepladsen. Det var lørdag under vikingemarkedet, og det var lidt hårdt synes jeg. For Bastian løb jo rundt som en skoldet skid, og jeg kunne så spæne efter ham hele tiden. Der var jo både fremmede hunde, og fremmede mennesker at vise hensyn til, og det er alligevel et stort område for sådan en lille pilfinger at blive sluppet fri på. Så jeg syntes ligesom jeg måtte have lidt styr på ham hele tiden. Heldigvis var felix altså ret nem den dag, på trods af varmen, så jeg havde mine arme mere eller mindre fri til Bastian hele dagen.
Da det så var sengetid for Bastian kørte jeg ham hjem, så han kunne sove i sin seng, og så smuttede jeg selv ned på pladsen igen.
Den dag havde vi også alle en rigtig hyggelig aften med mange af de andre markedsvikinger. De fleste fik en lille tår for meget, og vi hyggede os med at snakke til langt ud på natten…
 
Felix er ved at være rigtig skæg synes jeg. Han øver sig på at kravle, men foreløbig kommer han kun lige op på knæene og står og vugger en gang imellem. Men han kommer godt nok langt omkring når han ligger på maven og vender og drejer sig, selvom det går mest baglæns. Han pludrer hele tiden nu, og laver en masse sjove lyde, som hver især har sin helt egen betydning.
Han er super nysgerrig, og har pludselig fået arme, der efter behov kan blive 10 cm længere.
Sidst sundhedsplejersken var her, vejede han 7950 g og var 68 cm lang, så han vokser rigtig fint stadigvæk.
Felix spiser nu noget af vores mad også, idag har han fået ris med kylling og sovs, jeg maste og moste det hele sammen , med en gaffel, og så gled det fint ned, selvom han så ud til at det ikke liiiige var noge for ham, men han spiste de helt uden brok, og det er fint for mig. Han blev dog ret hurtigt træt af det, og gemte det i kinderne til det næsten selv gled ned.
Han kan til gengæld godt lide kartoffelmos med frikadelle. Det var det første rigtige mad han fik, og han elskede det, og lavede en masse lyde og hoppede frem og tilbage i sin stol og slugte det næsten uden at tygge på det, fordi han havde travlt med at få mere.
Han spiser også hjemmelavet hirsegrød nu, og idag prøvede vi med bitte smp rugbrødshapsere. Jeg havde ikke regnet med at han ville spise det, fordi det var rigtigt rugbrød med lidt kerner, og det e rjo ikke just at betegne som begynder brød for en baby der stadig ingen tænder har. Men det gled nu meget pænt ned, selvom han også virkede til at blive lidt træt af det. Han fik dog alligevel spist over en halv rundom rugbrød, med både smør, leverpostej og lidt makrel. og det er altså ret godt for en første gangs synes jeg. Så nu skal vi bare have købt lidt bondebrød til ham, så vi kan komme rigtig igang med det.
 
Tja det var vidst så det for denne gang tror jeg. Pænt farvel.
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

