Så blev det også juleaften.

Ja, så blev det også juleaften 2009. Felix’ første endda. Og der er desværre ikke engang rigtigt nogen billeder af det, kun et par enkelte fra den første gave han åbnede, for jeg kunne da ikke lige huske hvor jeg havde lagt kameraet…. Typisk mig for tiden…
 
Nåh, men altså, Kenneth og jeg bor jo ikke sammen mere, så vi har heller ikke holdt jul sammen i år. Bastian har været hos Kenneth, hjemme hos farmor og farfar. Og Felix har været her hjemme, sammen med mig, mormor, morfar, og oldemor Inge.
 
Den 23. fik vi træet ind, og jeg fik det pyntet engang om natten, og lagt de ankomne gaver under, så alt var klart da vi stod op om morgenen den 24.
Bastian var hjemme, ind til middag ca. så han fik en lille gave da vi havde spist morgenmad, det var bare et par sutsko, men de var SEJE fordi der var en løve på dem Åbenmundet
Kenneth hentede så Bastian omkring middag, vi tog os god tid, og hyggesnakkede, og sagde farvel helt stille og roligt. Og Bastian kunne næsten ikke vente med at komme hjem til sin farfar, for idag er det jo juleaften, og så skal man have julegaver (han ser dog meget undrende ud, når han hører det ord).
Så pænt farvel, og god jul til alle hos familien Grundtmann.
 
Min mor gik i seng, et par timer, samtidig med Felix blev lagt op til middag. Og min far snuppede sig vidst også lige en skraber på et par timer, i sin egen lænestol hjemme, efter han havde gjort anden klar og sat den over.
 
Imens sad jeg lige og nød stilhed før stormen, her i min sofa, foran puter og tv. Og jeg skrællede alt for mange kartofler, og fik mig et dejligt bad
 
Efter badet gik jeg igang med at ordne bordet til spisning, og da det var gjort tog vi felix op, og han fik en rugbrød, så han kunne holde sig lidt, uden at brokke sig. Og det virkede. Ingen brok fra barnet, mens vi lavede mad, og fes rundt, for at ordne de sidste små detaljer.
 
Felix kravlede rundt og hyggede sig imens. Bare han kunne nå og stjæle pebbernødder, så var han glad, og han har faktisk ikke pillet ved træet, så det var jo fint.
 
Så kom min mormor, og gaverne fra hende blev lagt under træet, og så gav vi os til at vente på maden blev helt færdig, hvorefter vi spiste den, selvfølgelig…
 
Vi piste ca. klokken 17:00 Og var færdige ved 18-tiden. Felix var møg træt, dog i rigtig godt humør, derfor åbnede vi gaver allerede ved 18:30 tiden, efter vi havde ryddet op i køkkenet.
Der var mange gaver faktisk, så det tog alligevel 1 times tid, selvom vi kun var 4 voksne, og så Felix.
 
Efter gaverne fjollede vi lidt med felix, og samlede og åbnede det legetøj han havde fået. Og så blev han lagt i seng, lige omkring 19:30.
 
Så kunne vi voksne spise ris á la mente i ro og fred, og bagefter raflede vi. Mormor løb med næsten alle pakkerne Smil
Til sidst sad vi så og snakkede lidt, og hyggede stille og roligt ved bordet, og mormor fik et par ekstra gaver som jeg lige havde glemt i farten….
Mormor sendte vi så hjem ved 22-tiden.
 
Så alt i alt en rigtid skide hyggelig aften, med god mad, masser af gaver, og godt humør… Ingen stress og jag….
 
Så nu er jeg bare spændt på at høre om Bastians aften med farmand, og hans familie, og se hans gaver, og på at give ham de gaver der er til ham her.
 
Felix’ gaver
 
2 trøjer, fra olde Gurli
2 biler og 1 bog, fra mor
1 bondegård med masser af lyde, af mormor og morfar.
1 "hjerne-halløjsa-dims" af Oldemor Inge.
1 Peter Plys telefon, Trille
1 Fedtmule bamse, moster Anika og Onkel Mads.
 
Marias gaver.
 
400 kroner gavekort til Frederikssund, mor og far.
300 kroner kontant, Trille.
Kasse med tarteletter, asparges, kaffe, og børnevitaminer, plus masser af kylling i fryseren, af mormor.
 
Rigtig god bagjul til alle jer andre….
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

