Idag har Felix lært at cykle :)

Jeps, idag har Felix lært at cykle. Altså, med støttehjul ikke 😉

Felix er 2½ nu, men sidste år var han simpelthen for lille til at nå pedalerne på noget som helst. Selv den 3-hjulede kunne han ikke nå pedalerne på…

Men idag gik vi og hyggede lidt udenfor, og Bastian har jo 2 cykler størrelse lille, hvor på den ene sad sædet helt nede. Felix hoppede selv op på den, stærkt inspireret af sin hurtigkørende storebror Bastian, og mens han sad der råbte han “hjææææælp mig!!!!”. Og ja, så skulle han jo lære at cykle 😀

Det var nu rigtig hyggeligt, og olde kiggede på, så der var nogen at vise sig for 😉

Det gik rigtig godt synes jeg, og om et eller 2 forsøg mere så har han helt styr på det… Eller altså ja, det vil sige han har SLET ikke styr på styret, men det ER da også svært at lære både at hjule rundt den rigtige vej, med begge ben, OG samtidig se hvor man køre… Det kan man altså ikke, så mor måtte styre, mens Felix holdt øje med fødderne….

Efter en halv times tid vil jeg tro, hvor mor havde styret dyret, og hjulpet fødderne i den rigtige retning, og råbt mange “jaaaaah, du er dygtiiig, floooot skat” ja, så lige pludeslig hjulede de små ben rundt af sig selv. Ganske langsomt, men sikkert… Ind til de tabte rytmen og hjulede baglæns (læs: breeeems)…

Men altså Felix var meget tålmodig, og pointerede flere gange over for olde om han da ikke bare var “døttig”, og jow, det var han jo bestemt 🙂
Så billeder skulle der til, og dem ville Bastian jo også være med på, det endte da så med en lille kavalkade af cyklende børn, barn med græsslåmaskine på bænk, og børn på rutsjebanen 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

