Er gået i symaskine mode

Jeps, igår og idag, og så for et par dage siden, har jeg bare syet og syet 😀

Jeg har haft ferie denne uge, og Ditte skulle komme og hjælpe mig med at vaske køkkenet ned. I stedet endte det med at vi tog ud og købte stof og dims til en pusletaske hun gerne ville have syet.
Igår og idag har vi så syet den taske, og den er da for sej 😀 Hold nu op hvor er vi da bare stolte af os selv 😀
For et par dage siden syede jeg jo en nederdel om til en kjole, og i går, da jeg ikke måtte få Dittes stof med hjem, fordi hun var bange for jeg ville begynde at sy (og blive færdig) uden hende, besluttede jeg at jeg da bare ville sy en til mig selv så….!!!
Okay, den skulle jo så ikke være så stor og omfattende, som Dittes, fordi Ditte jo skulle have en der passede til et spædbarn, hvor man jo slæber ALT med sig i byen, og min jo kun skulle passe til lidt vådservietter og et par bleer. Sådan en smut-hurtigt-ud-pusletaske….

Så altså, vi startede på Dittes taske igår, og hun beholdte tingene der hjemme, så jeg syede en taske til mig selv igår aftes, og idag blev vi så færdige med Dittes taske også… Og køkkenet ligner fuldstændig sig selv 😉

Idag, da Ditte kom, havde vi aftalt at hun skulle tage Andrea med, så hende og Bastian kunne lege sammen.
Det er altid lidt knald eller fald, når Bastian og Andrea skal lege sammen, for de har ALDRIG kunnet lege sammen. De har slåsset om mødrene og legetøjet og hvad de ellers kunne finde på. Faktisk har vi tidligere dårligt kunne få dem til at hilse pænt goddag til hinanden :S

Men idag gik det bare SÅ fint.
Ditte og Andrea kom, og jeg kørte så Felix i dagpleje, mens Bastian blev hjemme sammen med Ditte og Andrea.
Da jeg kom hjem satte jeg kaffe over og lunede et par af de gode blå og røde boller fra fryseren, og ungerne fik en masse kakaomælk til 😀
Det var skide hyggeligt, og da vi var færdige med formiddagshyggen var ungerne bare klar til at lege, og Ditte og jeg kunne gå igang med at sy.

Hele dagen har ungerne så leget rigtig fint sammen, uden de store konflikter. Der var faktisk kun lige en enkelt gang hvor vi måtte redde dem, og gemme Andreas Schleich heste væk i hendes taske, fordi de ikke kunne enes om dem, og ville Andrea altså bare ikke have dem fremme – slut prut, basta bum!
Så vi satte lige en tegnefilm på, og så slappede ungerne af, i hver deres ende af sofaen, og begyndte selv stille og roligt at lege lidt igen 🙂

Senere faldt begge ungerne i søvn i hver deres ende af sofaen, da de, efter eget valg og initiativ, tog en slapper fra legen og så mere tegnefilm 🙂

Da begge ungerne havde sovet lidt, og begge var vågnet igen, fik de lidt mere bolle og kakao, mens Ditte og jeg lige lagde sidste hånd og finesser på Dittes pusletaske….

Og pludselig var klokken bare 15:30 (tror jeg) og Ditte og Andrea kørte hjem, med en færdig taske. Jeg manglede kun lige bindebånd på min mini-taske, og ind ad døren kom Kenneth, fordi han skulle hente autostolen til Felix (som jeg havde glemt at sætte af i dagplejen), og så ville Bastian jo selvfølgelig gerne med hjem til farmor og farfar, og det fik han selvfølgelig da lov til.

Jeg har så haft et par timer til mig selv, og har bare slappet af lidt her ved puteren, spist resterne fra gårsdagens aftensmad, og syet bindebåndene på min egen pusletaske.

Ved 20-tiden kom Kenneth hjem med ungerne, og han havde købt nyt tøj og gummisko til dem begge to, så de så bare SÅ seje ud, og var mega stolte begge to. Men det var altså også rigtig fint tøj. Bastian havde fået en “læder”jakke, som onkel Alex helt sikkert vil være misundelig på, men det er da bare ærgerligt for ham, for det er jo heldigvis kun Bastian der kan passe den 😉

Jeg lagde Felix i seng, selvom han ikke var helt vildt glad for at han så skulle have sin nye skjorte af 😉

Bastian viste sit tøj til olde og morfar, og hjalp hende med et spil edderkoppen på den bærbare computer hun just har fået (brugt, så hun kan lære bare en smule om computere og det der indernet), mens jeg og Kenneth satte autostolene over i min bil…

Og så var det sengetid 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

