God dag hos Zafir, og tillykke til smukke Idun.

Idag sov vi riiiigtig længe her hjemme, og det endte med at jeg først var færdig med at aflevere ungerne klokken 11.
Og så havde de rigtig hygget sig med at kaste ting ned ad trappen, suk… Oprydning imorgen….

Nåh men jeg havde aftalt med Zafir at jeg skulle komme der hjem idag. Zafir kunne godt tænke sig at få en hånd til børnefødselsdag. Idun havde nemlig fødselsdag idag, et rigtigt aprilsnar-barn.

Det var en liiiiidt hård tur derned. Når man skal hjem til Tom og Zafir kører man bare rigtig meget lige ud, i rigtig lang tid ad gangen. Så jeg kommer altid til at tænke “har jeg ikke kørt liiiiige lovlig længe nu?” og “jeg må vidst hellere ringe til Zafir”.
Så altså, jeg ringede til Zafir, som forsikrede mig at jeg var på rette vej, og bare skulle fortsætte lige ud til jeg nåede en UnoX tank. Ja ja, så fortsatte jeg lige ud riiiiigtig længe igen… På et tidspunkt tænkte jeg at jeg da vidst lige var kørt forbi der hvor jeg skulle have drejet, men så tænkte jeg at nej nej, jeg SKAL jo køre lige ud rigtig længe. Så jeg kørte og kørte, ind til jeg nåede en masse vand (altså en strand ikke), hvor jeg alligevel besluttede mig for at køre ind til siden og ringe til Zafir igen.
Zafir kunne så fortælle mig at NU var jeg kørt for langt, sådan ca. 20 km for langt – UPS!!!
Så jeg vendte skuden, og nåede frem lidt over 12. Planen var jo ellers at jeg skulle have været der mellem 10:30 og 11:00.

Idun havde 8 veninder med hjem fra skole, og de var bare totalt meget i festhumør, og skråååålede alle med på MGP cd’en, mens de spiste lækre krydderboller fra Netto.
Jeps, Idun VILLE have der blev serveret krydderboller, for Zafir er jo sådan en skøn kogekone, og bager selv alt hvad de plejer at få. Og børn er jo indrettet sådan, at uanset hvor lækkert brød mor kan bage, så er det det brød man ikke plejer at få, der er det spændende. Derfor ville Idun altså have krydderboller fra Netto. Så det var hvad der belv serveret. Krydderboller med smør.

Da de havde spist krydderbollerne (fra Netto!) fik de Zafirs hjemmelavede kagekone, som hun altid laver af dej til vandbakkelser, og den var både flot, og smagte skønt… Ja der blev lige nøjagtig 1 stykke til overs, og det kastede jeg mig frådende over 😛

Da vi havde ryddet af bordet, og jeg havde hoppet lidt rundt med Frigg, og pigerne havde danset en lille smule, blev de sendt ind på værelset, hvor de legede, som piger nu gør 😉

SÅ var der slikbutik… Alle pigerne havde fået hver 1 “guldmønt” som de måtte købe slik for. Slikket stod i skåle på køkkenbordet, og så fik pigerne hver en pose. Og som i en ægte bland-selv-slik-butik skulle de også veje slikket af, og betale med deres guldmønt.
50 g slik x 10 (også en til Tom) senere, var det tid til at aflevere Iduns hjemmelavede biografbilletter til mig og Frigg, og så var der ellers dømt ægte biografhygge i den store fede sofarække i stuen.
Selv de voksne endte i biografen.

Da filmen var slut, blev alle pigerne hentet. Og det var også rigtig hyggeligt, for forældrene blev lige et øjeblik og drak en kop kaffe, og hørte lidt om fødselsdagen.

Omkring klokken 19 tog vi ind til Holbæk, hvor Zafir og Tom gav kinesermad. Det var smadder hyggeligt, selvom det var vildt så mange mennesker der var. Godt Zafir havde bestilt bord til os i god tid, så vi blev lukket ind og sat ned næsten med det samme, trods lang kø.

Og SÅ var det hjem igen 🙂

Jeg har bare haft en rigtig hyggelig dag idag, sammen med Zafir og co.

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

