Så kom vi igennem fastelavn i Dalby huse også :)

Jeps, igår var der dømt forsinket fastelavnsfest i Dalby huse, hos Bastian og Felix’ farmor og farfar, og far selvfølgelig.

Jeg havde bollerne med, uden farver i, for det kan Elisabeth ikke så godt håndtere hehe… Meeeen jeg havde altså lige taget 4 grønne boller med, for jeg er sikker på ungerne bedre kan lide de grønne boller, end de almindelige farveløse boller 😉

Bollerne havde jeg lagt i en brødpose, som jeg selv havde syet. Altså en magen til min egen brødpose. Jeg sagde til Elisabeth, at hvis hun havde lyst måtte hun gerne beholde brødposen til sig selv. Hun synes vidst ligesom jeg, at den var sød, så den ville hun gerne beholde 🙂

Og Connie kunne nu også godt lide den, så hun spurgte om ikke jeg ville sy to til hende også, hun ville dog gerne have sine sådan at den ene side er sort, og den anden side hvid. Og hvad hun ønsker skal hun få. Problemet er bare at jeg jo ikke havde noget sort stof at sy dem af :S
Meeeen så kom Henrik lige med et stort stykke sort stof som jeg kunne få et stykke af til formålet, og så var Connies brødposer reddet, heldigt nok 🙂
Det hvide stof har jeg hjemme, og jeg har også stadig rigeligt voksdug at putte i mellem lagene 🙂

Nåh, men da vi ankom gik der ikke så længe, så skulle børnene slå katten af tønden. Og det gik rigtig godt. Det var jo heldigvis en paptønde, og Bastian var god til at slå oppe fra og ned, så aaaaalt slikket og appelsinerne røg ud af tønden sådan ca. da alle 3 unger havde fået lov at slå 3-4 gange. Og er da vimmer mand hvor var blev de glade da de så alle de slikposer der kom ud af tønden hehe…. Felix tog straks en appelsin, men de var også lettere at komme til for de to store skyndte sig jo at få så mange poser slik de kunne have i hænderne, mens de voksne forsøgte at styre slagets gang sådan nogenlunde fair 😉

Da vi havde slået katten af tønden, skulle alle have boller. Og det var alle vidst glade for 🙂
De voksne fik også kaffe, masser af kaffe, og børnene fik rød saftevand 😛
Alle de voksne sad og sludrede oppe ved det store bord på terrassen, og børnene sad ved børnebænken nede på græsset, med hver deres glas rød saftevand, og hver deres grønne bolle 🙂 og en skål med en skrællet og udskåret appelsin ,til deling. Og så spænede de jo ellers frem og tilbage, op og ned ad trappen, for at få endnu en lille pose slik fra tønden. De voksne havde nemlig taget alt slikket op på voksenbordet – oh skræk oh ve… 😉

Alle hyggede sig rigtig meget hele dagen. Og der blev spillet masser af fodbold, og gynget, og slåsset, og leget med onkel Alex og Lisettes hund Atlas, som vidst også hyggede sig gevaldigt.

Bastian og farmand lavede hjemmelavet pizza til os alle sammen, og det smagte skønt 😀

I alt var vi: Bastian og Felix og mor og far, Farmor og farfar, Oliver og Kaya og faster Connie og onkel Allan, Alex og Lisette og hunden Atlas, og så også lige Sanne og Ivan som kom forbi midt i det hele, lige i tide til en bolle, og lidt aftensmad 😀

Det var en rigtig hyggelig dag, og vejret var skide godt, så vi kunne være udenfor helt til det var ungernes sengetid 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

