Nåh ja, så gik der en hel uge uden jeg fik blogget… Ikke så godt, det var jo ikke det der var planen 😉

Nåh, men så må jeg prøve at opdatere jo 😉

Mandag, Tirsdag og Onsdag var jeg og drengene her hjemme sammen. Der har jo været påskeferie på mors arbejde, så der var ingen grund til at drengene skulle aftsed selvom der var åbent der hvor de går.
Torsdag eftermiddag blev drengene hentet af deres far, for han ville gerne have dem i påsken 🙂

Fredag holdt vi påskefrokost hjemme hos søster Stina og Brian og deres unger. Det var rigtig hyggeligt. God mad, lidt øl, dejlig kage, og pjank og pjat…. Vi spillede kongespil i haven, og crocket. Vejret var skønt, så man kunne være sommerligt klædt på, og vi endte da også ud i en vandkamp på et tidspunkt. Mig og Anika, mod Mads og Brian 😉 Det var smadder hyggeligt det hele. Jeg blev endda næsten fuld, fordi øllerne smagte godt, meeen ikke så godt at jeg ikke ville kunne køre hjem da, så jeg holdt inde i tide 🙂

 Kagen fra påskefrokosten… MUMS! Den smagte godt, alle spiste to stykker 😀

Lørdag tog jeg hjem til min Ditte og Niels for at hjælpe i haven. De er ved at få lavet den skønneste terasse med opmurede højbede, og de skal have et højt hvidt plankehegn op. Og siden Ditte er gravid skulle hun jo i hvert fald ikke køre rundt med en tung trillebør fuld af sten. Så jeg sørgede for at køre sten ind til hende at rense af, så Allan kunne mure de flotte bede op. Jeg kom så til at love dem en kage, så den måtte jeg lave da jeg kom hjem, og kom så først i seng ca. klokken 7 om morgenen.

Søndag skulle jeg igen hjem til Ditte og Niels, og ordne mere i haven. Jeg malede mest alle brædderne til hegnet, og så kørte jeg lidt sten ind til Ditte, som hun skulle rense af inden de skulle bruges til bedet. Og kage skulle der jo til, som jeg havde brugt hele natten på.

Jeg er selv MEGET stolt af den kage, for det lykkedes mig at lave nogle superfede tulipanlignende blomster. Og nogle okay flotte påskeliljer også. Og så nogle rigtig fine vintergækker.

Vi sluttede Søndagens arbejde af med hurtig grillmad, og et par bajere som smagte rigtig godt. Og så kørte Niels og jeg ud og lejede en film vi kunne se alle 3 når Andrea var blevet lagt… Der røg altså et par øller mere ned 😉 Så Niels og jeg fik drukket et par stykker… Lidt for mange til at jeg selv kunne køre hjem, så jeg måtte ringe efter Mikkel, som så meget venligt kom og hentede mig 🙂

Idag Mandag er det så sidste dag af påskeferien, og drengene er kommet hjem igen. De har malet på æg og trillet med æg, hjemme hos farmor og farfar igår, så det har garanteret været en rigtig god weekend for dem også 🙂
Felix var blevet klippet, for det havde jeg spurgt Connie om hun ikke gad, og han ser bare rigtig fin ud. Nu er han helt sommerlig i håret, og han ser også lidt større ud uden alt det lange tjavsede vilde hår 😉

 

Bastian var helt rød i hovedet og på armene, så først troede jeg bare han måske var blevet solskoldet, men efter noget tid lagde jeg mærke til at det røde på hans arme var knopper, og at han også var meget hævet i ansigtet faktisk. Så vi måtte en tur til vagtlægen, og lige få set på det inden hverdagen starter imorgen. Vi tog hjem der fra med et par clarityn piller, og besked om at købe kløestillende creme også.

Vi tog Pizza og pomfritter med hjem efter lægebesøget, og spiste ovre hos olde Gurli 🙂

Nu sover de begge trygt i sengene oven på, og imorgen starter hverdagen igen, så skal Felix i dagpleje, og Bastian i børnehave, og jeg skal på arbejde 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

