Tænker på vikingespil.

Åh ja vikingespil. Det er ved at være tid for det, og som altid glæder jeg mig til det. Jeg glæder mig til livet på pladsen, og jeg glæder mig til at se mennesker jeg kun ser de 3 uger om året hvor vikingespillet kører. Jeg glæder mig til at klappe hestene lidt (og evt. andre dyr). Jeg glæder mig til sorte tæer, støv i håret, træer der fælder, og sorte bussemænder 😛
Men jeg har jo de her to dejlige drenge, som tager alt min “fritid”, så det er jo rigtig svært for mig at engagere mig i noget 100% nede på pladsen, fordi jeg er afhængig af at mine børn så skal passes om aftenen. Det er svært at få det til at hænge sammen i 3 hele uger på den måde. Og jeg vil heller ikke være bekendt, hverken over for babysitteren, børnene eller mig selv, at de skal passes alle ugens dage.
Men Kenneth kan ikke have dem i hans weekender under spillet, fordi han selv har en rolle han skal passe. Så jeg kan ikke engang regne med at have en friweekend, som jeg kan bruge på pladsen.

Altså havde jeg ikke regnet med meget aktivitet på vikingepladsen i år, fra min side, da jeg ikke kunne se hvordan det skulle hænge sammen for nogen af de involverede parter.

MEN så ringede Gitte hestemor, at hun havde overtaget det overordnede ansvar for hestene, og at hun manglede en hun kunne stole på. Altså, hun tiggede mig nærmest om at finde tiden til det, og jeg blev jo jublelykkelig, og vil nærmest straks igang. Så jeg har været ovre hos både min far og min farmor og høre om de ikke kunne tænke over at tage ungerne et par aftener i de 3 uger, så jeg kunne komme til at deltage lidt mere aktivt i år. For jeg savner virkelig voldsomt at ride igen, og jeg savner at have en fast hylde på vikingepladsen. nu har jeg gået løst omkring dernede i 4-5 år, fordi jeg har været gravid 2 gange, og har haft drengene som jo har været for små til at løbe frit omkring der nede.
Men altså, i år har man ligefrem bedt om min hjælp, og jeg vil SÅ gerne være med jo. Så jeg håber virkelig at farmor og far vil tage ungerne et par gange om ugen, og lidt i weekenderne, så jeg kan være lidt mere med i år.
Så tænker jeg, at hvis der er en børnene vil gå sammen med på scenen, så kan børnene få lov at være med om søndagen, hvor vi spiller allerede klokken 16. Det kunne være dejligt, og så tror jeg også ungerne ville synes det var sjovt at prøve 🙂 (men øhm så haster det jo snart en lille smule med det nye vikingetøj til dem, så de kan se ordentlige ud 😉 )

Jeg glæder mig også til markedet, som skulle vare 14 dage i år, fordi vikingespillene har 60 års jubilæum. Og Tom og Zafir, og Jette og Andreas skulle gerne komme, og så skal der hygges 🙂
Min tæppe-taske-dims er i øvrigt næsten færdig nu, og hensigten med farverne på den, var jo at den skulle kunne være nyttig til både mig og ungerne når vi er på markedet i år 🙂 Et dejligt tæppe at sidde på, lige til at slå ud og lægge på en passende plet, og så bare lige lægge alle tingene i midten af tæppet når man er færdig, trække i snorene, og vupti, så er det nemt at flytte til en ny plet, eller pakke væk 🙂

Jeg GLÆDER mig til at det ligeom lidt er vikingespil-tid, og SÅ er det da også for alvor sommer jo 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

