Bastian 4 år!!!! Wauw!!!!

Ja hold da op, så rendte tiden også fra mig…. Bastian fylder 4 år imorgen den 16. Maj 2011. Det e rjo helt vildt. Tænk at det er 4 år siden jeg sprang rundt på et fødeleje og troede jeg skulle ligge der til min død (passer ikke) 😉 Og så kom Bastian simpelthen til verden.

Min dejlige, forsigtige, tommeltotsuttende, glade, friske Bastian… Tænk engang at han skulle blive 4 år 😀

Her på det sidste har jeg været lidt sentimental, og tænkt enormt meget på min barselstid, hvor var det da hyggeligt. Men men, det er ovre, Bastian er tættere på skoletiden end han er på barselstiden nu. Og det føles lidt vildt…. Så vender jeg mig, og kigger på Felix, som jo HELLER ikke er en lille bitte baby mere.

De er begge to helt og aldeles selvstændige, og (selektivt) selvhjulpne individer, med egne meninger, tanker, idéer, venskaber, og meget meget mere…
Dejligt og lidt vemodigt på samme tid… Snart flyver de vel fra reden, og slæber tøser hjem, som skal tage min  plads 😛

Arh fis med mig. Jeg ELSKER at se mine drenge udvikle sig, vokse op, blive højere, blive klogere, dejligere, sødere, dygtigere, og ja, bare ældre.’

Igår kom min moar, og hjalp til med at bage kage og boller, og rydde lidt op og underholde mig mens jeg lavede kagepynten.

Og idag har vi så holdt Bastians fødselsdag.

Egentlig var det Kenneths weekend, så børnene var ikke hjemme før klokken 13 idag, hvor vi havde inviteret gæsterne til. Det var nu rart nok på den måde faktisk, så havde min moaaar og mig nemlig god tid og plads til alle forberedelserne, så tingene kunne være nogen lunde klart til gæsterne kom… Ja nogenlunde, for helt klar er man vel aldrig når gæsterne kommer?

Nåh, men Bastian, farmand og Felix kom altså ind ad døren sådan ca. ved 13-tiden. Bastian rååååbte op, om noget han havde med hjem, som så viste sig at være et løbehjul han havde fået i fødselsdagsgave af farmor og farfar. Og det var virkelig et hit. Og han pludrede løs om at han havde fået edt med her hjem, fordi han bedre kunne køre på det hjemme hos mor (vi har jo fliser i gården, hvor farmor og farfar kun har græs). OG så drøøøønede han ellers livligt afsted mens han smilede STOLT og 4-år-idag-agtigt til os, og viste at han kunne både med det ene ben og det andet ben på løbehjulet.

Så var det tid til at give ham min den ene gave. Det var den stoooooooore trampolin, som jeg havde købt til ham. Moster Anika og moster Mads gav også en pose penge til den.
Trampolinen var altså stadig i kassen, så han kiggede først bare på billedet, og konstaterede at det jo var en trampolin. De har allerede en trampolin, men det er en lille en, som ikke rager ret højt over jorden, og trenden kræver jo de lidt større, så sådan en skulle han da have 🙂
Jeg fik farmand Kenneth til at samle trampolinen med det samme, så den kunne blive testet. Og det var også et kæmpe hit. Inden den var færdigsamlet var Magnus og Melina også dukket op, og så blev der ellers hoppet løs på den i eet væk, alle ungerne på skift og på samme tid (FY! det må man ikke)…..-

Nåh, da vi lige stod og kiggede på trampolinkassen (inden den blev samlet altså) kom morfar ned fra sin lejlighed, og han havde også en stor gave i hånden. Dén var også sej synes Bastian, og han snuppede den nærmest ud af armene på morfar, og gik resolut hjem i stuen for at åbne den. Og han er godt nok blevet en haj til at åbne gaver nu, så det gik ikke langsomt skulle jeg hilse og sige 😉
Gaven fra morfar var en stor sej lastbil med 4 biler på ladet. Så den vakte også jubel, hos både den store og den knapt så store 😉

Så var der lige en gave mere fra mor, et armbåndsur med Spiderman på. VILD jubel, og Bastian skulle straks have det på og vide hvad klokken var…. Faktisk stod han op lidt over 21 her til aften, for at fortælle mig at det altså ikke ville dreje rundt (sekundviseren flyttede sig ikke – billige skidt) Men efter en lille genindstilling, så gik det igen -pyyyyyha…

Mormor kom, og hun havde også en gave. En sej T-shirt med lynet McQueen, som kunne blinke, og blå shorts til… Det var en fed bluse synes Bastian men han ville gerne vente med at få den på til imorgen 😉

Oldemor Inge kom også, og hun havde lidt lego med, og en lille bil til biltæppet.

Olde Gurli havde købt en hest med udstyr og et lille føl til Bastian….

Jeg kan da ikke lige huske hvad moster Stina gav.

Vi fik spist blå og grønne boller, drukket kakao og kaffe, og spist svampebob firkant kage 🙂
Bastian var helt syg efter at få kagen på bordet, og han slæbte Magnus med in til køleskabet, fordi han skulle jo se svampebob firkant kagen, som mor havde lavet til ham.
De blev helt vilde og begyndte straks at diskutere hvem der skulle spise svampebob firkant, og hvem der skulle spise Patrick søstjerne.
Da kagen kom på bordet havde de dårligt tid til at se og puste lysene ud, for de skulle bare have det pynt NU!!! Så mor måtte skynde sig at puste lysene ud, inde de tabte alt stearinen ned på kagen 😉

Resten af dagen legede børnene lystigt, og der blev spurgt til klokken utallige gange, og ledt efter biler, og hoppet til den helt store guldmedalje 🙂

Da vi kun var mormor, morfar, far, mor, Olde, Felix, og Bastian tilbage, satte vi en tegnefilm på til de to trætte børn. Og så besluttede vi at spise grillkyllinger til aftensmad.
Bastian faldt i søvn til tegnefilmen, så mormor fik til opgave at vække ham mens Kenneth og jeg kørte ud efter maden.
Og så sad vi alle hjemme i køkkenet og spiste grillkylling og pommes frites.

Det var en rigtig dejlig dag for alle involverede synes jeg… Vellykket hele vejen igennem 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

