Hygge i kollektivet….

Ja, vi har jo på det nærmeste vores helt eget lille bitte kollektiv her… Det kan man da godt kalde det, når her bor 3 generationer på samme matrikel, som deler gården, haven, børnene, og havemøblerne… 🙂

Igår lørdag, kom min kusine Tanja på besøg. Hun havde sine to drenge Sam og Jim med, så de kunne lege med mine unger, og så var Niklas, vores fælles ven også  med.

Min mor skulle passe Stinas to ældste børn, Melina og Magnus, så de kom også her hjem og var, så alle ungerne kunne lege sammen.

Vejret var jo fantastisk, så det var slet ikke noget problem at have 6 unger i alt. De legede bare rigtig fint sammen, på kryds og tværs, ude i gården, mens alle de voksne hyggede sig ved havebordet 🙂

Det blev besluttet at vi skulle grille, og vi endte med at være 8 voksne og 6 børn… Tanjas kæreste Jonathan kom også med, og min farmor kom også hjem så hun kunne nå at spise med.

Det var bare virkelig hyggeligt. Og dejligt at være nogle lidt andre mennesker ud over dem vi plejer at være. Og skønt at der var sp mange børn, som bare kunne hygge sig så fint sammen…

Desværre fik jeg ikke taget nogle billeder, det fortryder jeg lidt, for der skete bare så meget hele tiden, og vejret var jo så flot…

Tanja har lovet at tage mine drenge en hel dag og nat i en weekend under vikingespillet, så det var nødvendigt at de lige kunne nå at være her en god lang dag, så det ikke ville være for længe siden at de sidst havde set hinanden, når den tid kommer 🙂

Dejligt at det hele gik så fint synes jeg….

Jeg gik i gang med at sy et par nye rusbukser til Bastian, men desværre har jeg vidst været for nærrig med stoffet til læggene, så jeg må vidst have klippet lidt mere, og syet sammen midt på… Så det står lige lidt på hold igen allerede 😉

Felix besluttede at han ville sove på gulvet, foran tegnefilmen, lige inden Tanja og drengene kom igår, så der faldt han altså i søvn, rullet ind i et tæppe, og med børnelænestolen som hovedpude….  Det fik jeg til gengæld taget et  billede af 🙂

Felix sover på gulvet, med børnelænestolen som hovedpude 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

