Drive in bio, og Sillebroen….

Igår, Torsdag, var jeg en tur i Drive in bio med Kenneth, Alex, Lizette, JJ, Nicklas, og en Stefan…. Det var rigtig hyggeligt at komme lidt ud, og gøre noget som jeg ikke ellers gør når jeg er alene, eller sammen med andre mennesker….

Vi så X-men, og det var faktisk en rigtig fed film synes jeg….

Idag kørte jeg en tur på vikingepladsen med ungerne, fordi jeg fejlagtigt troede at der skulle være prøver hele dagen… Der blev vi svært skuffede kan man så godt sige, for der var ikke et øje der nede desværre….

Men men, man kan altid lokke mine unger (og mig selv) med en tur i Sillebroen. Så der kørte vi hen i stedet for, og ungerne fik deres sædvanlige thebolle med smør og ost hos Kvickly bageren.
Den bolle er utroligt vigtig for Bastian, og det var også det første han sagde da han hørte vi skulle i Sillebroen, og han spænede op og stillede sig i kø for at få den bolle 🙂

Bollen spiste de så mens vi gik lidt rundt. Vi gik først ind i FONA og købte “kalder på dig”,  som jo altså i virkeligheden er Rasmus Seebach CD’en 😉 Men ungerne siger altid: “det skal være den der ‘kalder på dig’ moar”, og de har været godt trætte af at jeg ikke havde den i bilen, for “det har far og morfar altså moar!”….
Men NU har vi den, og vi har hørt “kalder på dig” hele vejen hjem 😉

Efter FONA gik vi lige en halv runde på nederste etage, og kom altså derfor forbi et sæt rulletrapper… Bastian ELSKER rulletrapperne, så han ville SÅ gerne op at køre på dem. “Bare op den vej, og ned der ovre mor”….. Og ja ja, så måtte han jo det, det var jo egentlig en hyggetur bare, så afsted han løb, og han var god til kun at gøre det een gang som han havde fået lov til…

Videre til fætter BR, hvor vi fandt en næsten rigtig fodbold, og en næsten rigtig basketbold til haven og gården 🙂
Og så fik de selvfølgelig de obbligatoriske vandpistoler 😉  Ungerne valgte selv hver deres pistol i hver sin farve, så de er til at kende forskel på, og Felix puttesover nu til middag, med sin skyder i hånden, oppe i sengen 😉

Videre til Deichmann, hvor ungerne fik nye sandaler. Bastians var med lynet McQueen, og Felix’ var med byggemand Bob. De vakte også stor lykke hos ungerne, og da vi skulle til at gå hen og betale for dem, sagde jeg at NU var vi færdige og skulle ud af butikken….
Det tog Bastian så meget bogstaveligt, og spænede, med sine nye sko på, ud af butikken, og forsvandt i folkemængden, mens Felix og jeg stod i kø… Hm, nåh, men altså, så må vi jo finde ham bagefter (han plejer selv at finde tilbage, og han var riiiimelig hyper lige der, så han havde brug for at løbe lidt i sin nye sko 😉 )

Da det belv vores tur til at betale, oplyste jeg damen om, at ungerne altså havde skoene på, og at det ene par var løbet ud af butikken, og nok befandt sig på en rulletrappen i den anden ende af centeret…. Så blev hun helt skæv i ansigtet, og sagde at der altså sad en tyverisikring i sålene, så hvis han gik ind i en anden  butik ville tyverialarmen gå igang :S
Æhm ja, fedt nok så…. Så vi fik kasserne op på disken, og felix også, så vi kunne få afbrudt alarmen i hans sko,betalte, og gik så ud for at finde Bastian, som ganske rigtigt var på rulletrappen…. Han var glad og tilfreds, og savnede os slet ikke… Ja det er sgu godt du… Men lad da lige være med at løbe væk en anden gang… Suk, lang prædiken til barnet, som trods alt viste lidt forståelse for at mor og Felix jo da ikke kunne finde ham når han løb så langt væk…

Videre til matas, men det droppede vi, for det var bare mig der skulle have en ny ansigtscreme, og der var simmpelthen kæmpe lang kø, så det må blive en anden dag…

Over til fiskemanden, og se om han havde noget spændende, og liiiige købe lidt af den super lækre krabbe og krebse salat han laver 🙂
Sillebroens fiskemand er altid meget snakkesalig, så vi fik som altid en sludder for en sladder, og han viste stolt sine varer frem….
Han havde lige 1 hummer tilbage, og fiskede den op, så ungerne kunne røre, men Bastian skulle satme ikke nyde noget da, og Felix han nåede lige at dutte lidt på den ene klo… Så kunne den godt komme ned i vandet igen synes ungerne, for der var den ikke så farlig 😉

Så smuttede vi i centerkiosken, og købte en is til os hver, og gik uden for og spiste den. Bastian løb lidt frem og tilbage igen, og var stolt som en pave over at han selv kunne gå helt over til skraldespanden og smide ispapirerne ud 😉
Da vi var færdige skulle jeg jo lige rydde vores ting til side, og få orden på det hele, men der havde jeg allerede lavet fejlen IGEN, og sagt til Bastian at nu skulle vi ind i centeret igen, så vi kunne komme hen til vores bil…. Og VÆK var Bastian IGEN!!!!

Og ganske rigtigt ja, han var på rulletrappen…. Det var jeg nu heller ikke så nervøs for at han ikke skulle være, men altså, det ER bare ikke fedt når ens 4-årige søn fiser rundt inde i centeret, og tror han ejer det hele, og føler sig helt sikker nok til at rende afsted uden mor… Hmmm…

Men det gik nu godt ellers synes jeg, og jeg var ikke stresset, og havde ikke behov for at skynde på børnene. Og efter isen kørte vi så hjem. Nu sover begge ungerne så fredfyldt til middag 🙂

Hav en fortsat god dag alle sammen 🙂

Hov forresten, igår havde Felix lige en af sine tossede idéer, så han sov da til middag, under en parasol, med et af oldes tæpper over sig, og som sædvanligt HELT pakket ind 😉
Han ER sgu tosset den unge altså 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

