Stofbetrukne kasser til mit stuebord.

Denne uge (og vidst også sidste) har jeg kastet min kærlighed på en ny kreativitet…. Nemlig kasser, som jeg betrækker med stof….

Det hele startede med at jeg ville have ryddet op i min vindueskarm, som er her bag ved min plads i sofaen. Problemet var, at alle mine projekter som brodering, håndsyning, læsning, regninger og meget andet skrammel, altid endte her i vindueskarmen. I ved sådan en den-skal-jeg-ikke-lige-lægge-for-langt-væk-bunke, som så altid ender med bare at være et giga kæmpe mega kaos af papir, stof, tråd, garn, nåle, strikkepinde og gud-ved-hvad.

anyways, jeg var træt af det, og ting begyndte ganske enkelt at forsvinde fra mig alligevel, eller at vær for besværlige at grave frem, så alting liiiige måtte vente lidt endnu 😉

Så, jeg fandt et par kasser, og noget fedt gavepapir, som jeg har gået og passet godt på, og kun pakket en enkelt særlig gave ind i 😉 Og så gik jeg ellers igang med operation oprydning, og pak en kasse pænt ind…

Det var ikke heeeeeelt så let at få papiret til at sidde helt glat på kassen. Og derfor blev resultatet heller ikke helt så fint som jeg havde håbet. MEN de blev fine nok såmænd 🙂 Og de to kasser med uglepapiret står så fint i min vindueskarm, hvor de så skal forestille at være opbevaring for blandt andet symønstre, en dansk/engelsk ordbog, lidt papirer, et blad, skrivepapir og andet unødvendigt, som alligevel godt liiige kan vente lidt, eller som bare skal være lige ved hånden 😉

Mens jeg lavede de to første kasser blev jeg lidt bidt af det, og ville straks lave flere, men hvor skal de så stå? De første to kasser blev lavet ude på min fars terrasse, på et glas stuebord, som han ikke selv bruger længere…. Og mens jeg sad og funderede over hvor jeg kunne få plads til flere kasser, gik det op for mig, at jeg jo bare kunne bytte mit lidt for store, og meget mørke stuebord, ud med det af min fars, som jeg jo sad og arbejdede ved.
Fordelen ved det her glasbord er altså så, at det er lidt mindre end mit eget, og ærligt talt så passer det meget bedre ind i min stue, og ikke mindst til min sofa, end det gamle gjorde. Og aller vigtigst, så har det en hylde under glaspladen, som jeg så liiiige kunne stille en kæmpe produktion af kasser på 🙂

Kasserne i sig selv tjener også flere formål faktisk. Ud over at de er praktisk opbevaring, så er de også en del af mit lille langsommelige projekt ‘få flere farver ind i hjemmet, i stedet for alle de mørke triste farver’, og siden det nu er et bord med glasplade, så kan man rigtig se alle kasserne, som er betrukket i 4 forskellige stoffer 🙂
Og ja, så indeholder de jo alle mulige vigtige unødvendige ting, som bare helst skal være inden for rækkevidde 🙂
Så nu er alle mine syting også kommet i kasser, som står lige her, under bordet, let at finde, og let at gemme 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

