Hjemme fra årets vikingemarked.

ååååh ja, så er man endelig hjemme 🙂 ude godt men hjemme bedst 😉

Jeg har været på vikingemarked, og det har været SÅ hyggeligt. Jeg fik lov at opholde mig hos Tom og Zafir i deres biks, og det var jeg rigtig glad for, men det var som om jeg endte med at lave alt muligt andet, og stort set ikke være i teltet overhovedet, fordi jeg piskede rundt og lavede ingenting alle mulige andre steder 😉

MEN Zafir fik da lige lært mig at nålebinde med 1 slags sting, og nej, jeg ved ikke hvad det hedder hehe. Men det er dejligt nu at kunne øve sig på endnu en praktisk skill 🙂
Jeg har ikke noget færdigt, derfor får i ingen billeder, men jeg har tænkt mig at det skal ende med et par vanter, af den slags hvor der er 1 hul til tommelfingeren, og 1 hul til de resterende 4 fingre.
Jeg er spændt på om de bliver fine eller det bliver noget juks.

Mor og far, og Stina, og mine unger, og Melina og Magnus kom forbi og hilste på, og så sig lidt omkring idag. Det var en dejlig overraskelse, fordi jeg ikke havde regnet med at de ville komme, og jeg var altså faktisk begyndt at savne mine børn en hel del. Lige nu sover de, og jeg skal lige huske at tage mig selv i nakken når jeg hopper i seng om lidt, ellers ender det vidst med jeg går ind nusser og krammer og kysser lidt på dem, og det går da vidst ikke, for så vågner de jo, og så har vi balladen 😉

Bortset fra at jeg har fået redet en del, og nusset de der heste lidt, og spist et par toast, og drukket et par øller, og hygget mig gevaldigt, så fik jeg mig også en fin lille tatovering 🙂
Den er jo nok ikke noget særligt for andre, men det er da heldigvis mig der skal gå med den resten af livet, og JEG er glad for min tatovering, så selvom mine tæer stadig er sorte må i meget gerne se den 🙂

Jeg fik den lavet af Andreas, som håndstikker tatoveringer. Det røde skal være der, det er fordi den er skygget med rød farve 🙂
Jeg har længe gerne ville tatoveres af Andreas, men jeg ER faktisk ikke sådan en tatoo-tøs 😉 Så det har krævet mange overvejelser, ikke mindst at finde motivet, for jeg vil ikke have noget kæmpe, og det skal heller ikke være noget lige gyldigt, så til slut bestemte jeg mig for et hjerte. Sådan et hjerte som skal symbolisere alt det der er godt for mig, som mine børn og alt hvad jeg ellers kan kaste min kærlighed på 😉
Jeg forklarede, og tegnede (meget dårligt) hvad jeg sådan gerne ville ende med, og da Andreas så havde tid tegnede han et hjerte på min fod, med tusser, og vi fik finjusteret lidt i kanterne, og så gik han ellers igang 🙂

Jeg synes faktisk ikke det var slemt at blive tatoveret. Andreas gør det jo ikke med maskine, men med et håndtag som han sætter en tatovørnål fast i, og så stikker han et prik af gangen, ved håndkraft. Jeg troede egentlig det ville gøre vildt ondt, men det gjorde det nu ikke. Det var mere sådan en mellemting af en sprøjte og en blodprøve, så vi morede os en masse mens jeg sad der.
Da han skiftede nålen over til en mindre, for at prikke den røde farve i, blev det dog liiidt mere sviende, ikke slemt, bare sådan en voldsomt irriterende stikkende fornemmelse, som gjorde at min fod mægtig gerne ville sparke fra sig/spasme og nogle steder, især til sidst, gjorde det nu altså lidt ondt, men ikke så jeg ikke kunne holde det ud, eller havde lyst til at fortryde og stikke af, bare sådan voldsomt irriterende, fordi han stak hurtigt efter hinanden, og lidt sådan samme sted mange gange.

Men men men, vi hyggede os, og det var sjovt, og jeg er rigtig glad for at Andreas tog sig tid til at gøre det for mig 🙂
Drengene har endnu ikke set den, så jeg er spændt på hvad de vil sige til den….

I øvrigt, pengene til tatoveringen kom sig af at jeg også fik solgt et par rusbukser somjeg havde liggende 🙂

Og billedet, MED sorte tæer 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i viking og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

