Så gik endnu en vikingeweekend….

Tja, faktisk gik jo en hel uge, igen, mellem blogs’ne her på siden… Det var ikke lige det der var hensigten, men altså, sådan er det nu engang, åbenbart….

Jeg roder lidt rundt i mine kreative sysler, har lyst til at lave, og lære så meget, men ender så med at gå i stå på det hele. Sikkert fordi jeg ikke kan beslutte hvad for noget jeg vil, og så laver jeg det hele på een gang, og ender ud med, tja, ingenting jo……

For nu er jeg nemlig også gået igang med at øve mig på at strikke lidt…. Kan sådan set kun strikke ret og vrang, men hvad, det kan man da få masser af vanter med ribkant ud af 😉 hvis altså det nogensinde lykkes mig at tage rigtigt ud til tommelfingeren 😉

Der har været midtvejsfest på vikingepladsen, og i den anledning passede min mor ungerne igen i denne weekend, det var jo dejligt, for så kunne jeg feste til jeg ikke gad mere, og så bare dejse omkuld i min bil, og køre hjem næste dag når jeg følte mig i stand til det 🙂

Så altså, lørdag drak jeg mig en kæp i øret, sådan lidt meget måske. Men hyggede mig gevaldigt lige ind til klokken 07:30 søndag morgen, hvor jeg besluttede at det vidst var på tide at få lidt søvn, eftersom at jeg havde lovet at ride ved middagstid jo…

Desværre havde jeg stillet bilen i en plet sol, og det gav bagslag, for jeg er jo ikke sådan en der vågner op og smider dynen fordi det er  varmt. Og i dette her tilfælde var jeg også fantastisk beruset, så jeg vågnede slet ikke, og fik ikke engang vendt dynen.
Det resulterede altså desværre i, at da Michelle vækkede mig klokken 12 var jeg voldsomt dehydreret, fordi jeg havde voldsvedt, så alt var gennemblødt. Jeg havde det så varmt at mit hår bogstaveligt talt var gennemblødt fra rod til spids.
Rigtig ulækkert var det, men værst var det dog, at jeg jo ligesom meget tydeligt var dehydreret, og faktisk skulle ud at ride så hurtigt som muligt.
Det endte med at den gode Michelle striglede og sadlede min hest, mens Gitte hestemor hentede en vand til mig, og jeg fik tiltusket mig en cola i en halvvågen hytte. Da jeg havde drukket min cola, og min vand og røget et par vågn-op smøger,kunne jeg sådan lige klare atkaste mig på ryggen af hesten, og så afsted… Det var ærligt talt liiiidt hårdt i starten, men det gik okay, og vi havde på forhånd, på grund af nattens udskejelser (ja det gjaldt også de andre) og så fordi det var ulidelig varmt, aftalt kun at skridte dem godt igennem, fordi ingen af os gad tonse rundt og lave sjove ting med dem….
Som sagt så gjort, og det var såmænd hyggeligt synes jeg 🙂

Senere kom Ditte og Niels og Andrea, og Niels’ forældre, for at se spillet. jeg skulle ned og aflevere mine to fribiletter til dem, og endte med at se stykket sammen med dem.

Det var stadig pisse hamrende død ulideligt varmt, og den stakkels højgravide Ditte havde vidst lidt svært ved at finde ro, så vi endte med at sidde under træerne, på jorden, ved siden af publikumsrækkerne det  meste af tiden…

Jeg kunne se at der manglede en hest i den første hestescene, og det er skideærgerligt, for det ser jo bare bedre ud jo flere heste der kommer galopperende over scenen synes jeg. Men den ene kegle af en hest har fået den fantastisk fede idé at hidse sig selv op til den skumsveder, for derefter at tage biddet og løbe ad helvedes til, lige inden den skal på scenen. Det har den så gjort i en uge, og hver gang den laver det nummer tager man den så ud af scenen for at undgå diverse skader på både hest og rytter og evt. publikum eller skuespillere der måtte komme i vejen for hende…
Det er meget mærkeligt, og vi ved ikke hvorfor den ter sig sådan, for resten af tiden går den helt fint og er utroligt rar og blid…..
Ærgerligt er det, men ind til videre er der ingen anden løsning end at undgå at bruge hesten i den pågældende scene desværre….

Mandag havde jeg lidt uden at tænke mig om fået sagt ja til at tage en lukkevagt på jobbet, fordi en sød kollega havde fødselsdag og ønskede sig en tidlig fyraften. Forståeligt nok, og det ville jeg gerne hjælpe hende med…. Jeg glemte jo så bare lige at jeg jo har et par raske drenge som skal hentes fra institutioner, og det kan jeg altså ikke selv nå når jeg lukker på jobbet.
Så jeg endte med at få Kenneth til at hente dem for mig, og de endte så med at komme med ham til fødselsdag hos deres kusine Kaya, hjemme hos faster Connie og onkel Allan…
Så de kom lidt sent hjem, og derfor også tilsvarende sent i seng.

Kenneth blev og hjalp med at putte dem, men Felix bar ikke bare sådan lige at fange, for han hoppede rundt og spillede kong gulerod ude i trampolinen, og moren med den brede røv kunne sgutte nå ham der inde….
Felix er nu ret god til det med trampolinen synes jeg faktisk, og jeg optog en video af ham med min mobil, men min computer gider så ikke afspille lyden når jeg har overført videoen, det er ærgerligt synes jeg, for så kan man jo ikke høre hvor stolt Felix er, og hvor meget han morer sig over det….

Nu må vi se om jeg kan få den video ind her, selvom der ikke er lyd på…. Meget desværre….

Felix på trampolinen, en dag hvor han virkelig burde have været i sin seng 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Felix 4/12-2008, Fis og ballade, viking og tagget , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

