Ferie ferie ferie….

Jeps, så har jeg snart haft ferie i 2 uger, den første holdt jeg sammen med ungerne, og denne har jeg været alene, eller altså jeg har været sammen med, og hos venner 🙂

Har været ude og bade en hel del i starten af denne uge, og ellers bare hygget mig her hjemme…..

Fra onsdag til fredag var jeg hjemme hos Tom og Zafir. Tom arbejdede nat, så Zafir og jeg havde hele aftenen for os selv, til ren tøse-krea-hygge. OG det har bare været SÅ hyggeligt…

Jeg har fået noget stof af Else-mor og meget af det er på rulle, så jeg tog noget stof med til Zafir, af det som jeg også har syet kjole til Melina i, og vi endte med at sy en ny ammekjole til Zafir. Og hun gjorde det hele selv, selvom hun aldrig før rigtigt har syet almindeligt tøj. Zafir er jo en vikingesyerske, og hun var lidt vakkelvorn ved at skulle sy en “rigtig” kjole, men det gik skide godt, og hun så bare så pæn ud med den på 🙂

Ud over det, så var det jo bare pisse mega hyggeligt bare at slappe af i hinandens selskab, og få sludret en masse, og syet lidt, både sammen og hver for sig 🙂

OG så fik jeg dejlig mad som sædvanlig 😉

Fredag da jeg kørte hjem fra Tom og Zafir smuttede jeg lige i bad, og så videre til Frederiksværk, for at hygge og sove der.

Jeg hyggede med Tanja, Lennart, Nadia, en træt træt træt Daniel, og en sent ankommet Henrik… Og Jim og Sam selvfølgelig…
Vi hyggede med god mad, som altid når vi er i flok, og lidt drinks og fjol senere på aftenen, og da det hele blev en anelse for kedeligt hoppe vi i poolen, selvom det var koldt og vådt udenfor i forvejen, og poolen ikke er opvarmet…. Men hyggeligt var det… Vi var også lige et par timer på generalen hvor jeg ufrivilligt hilste på en mægtig beruset mand, som ikke rigtig kunne forstå ret meget… Eller for den sags skyld holde fast på sin drink….

Vi kom sent (eller tidligt) i seng som sædvanligt, og Tanja sørgede for morgenmaden og den meget vigtige morgenkaffe, som sædvanligt 😉

Nu er jeg så hjemme igen…,

Ville lige ordne to par bukser for nogle. Et par skulle lægges op, det gik rigtig fint hvis jeg selv skal sige det, men det andet par skulle repareres, de var flået i stykker, og blev noget med at sætte ekstra stof på for at kunne sy i det, og så valgte min maskine så at te sig åndssvagt, og nu har spolehuset forskubbet sig, så jeg under ingen omstændigheder kan bruge maskinen… Så det andet par bukser er ligesom kun blevet halvt færdige…. :S

Det krævede altså en kop kaffe hos farmor, og nu sidder jeg så her, og trøstespiser lidt chokolade og bugles…. 😉 😛

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Fis og ballade, Sytøj. og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

