Uldgarn til nålebindning er indkøbt :D

Jeg er gået amok i uldgarn 😀

Eller mit shoppegen er i hvert fald tilsyneladende veludviklet når det kommer til at handle ind til nålebinding 😀

Så her er lige en masse garnnøgler 🙂

Nogle af dem er ret åbenlyst ikke vikingefarver, i hvert fald den lyseblå (som i virkeligheden er blå-turkis)

Men de fleste håber jeg kan gå til vikingebrug, og måske, hvis jeg er heldig, er der salg i dem 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Sytøj., viking og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Uldgarn til nålebindning er indkøbt :D

  1. Marianne Overby siger:

    Hej Maria. For lige at fortælle dig at Nålebinding er 900 år ældre end vikingetiden.
    se min hjemmeside: http://www.Helse-pilogplanter.dk

  2. mariamiss6 siger:

    Hej Marianne, tak for din kommentar 🙂

    Som jeg forstår det er der fundet en del forskellige nålebundne beklædningsgenstande sammen med andre vikingetids fund.
    Når jeg skriver jeg håber det kan gå til viking, er det fordi jeg bevæger mig rundt i vikingekredse og ønskede at kunne et håndværk der passede sig til både egen beklædning, men også til evt. salg/bytte blandt vikinger. Og så synes jeg i øvrigt det er lidt specielt at have nålebundne vanter, i stedet for nutidens hæklede eller strikkede, og jeg håber at evt. markedsbesøgende ville forelske sig i dem også. Derfor også de ikke helt korrekte farver (i øvrigt er det jo absolut ikke plantefarvet, så der er sikkert ingen af farverne der sådan helt gælder når det kommer til stykket 😉 )
    Jeg tager et kig på din side 🙂

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

