Gulerodssuppe fra englenes land.

Jeg får jævnligt gulerodssuppe på jobbet. Det smager hammer godt, og nu har jeg endelig taget mig sammen til at lave den selv, og altså liiige lavet et par ændringer i opskriften, så den smager ENDNU bedre 😀

Jeg har lavet suppen 3 gange nu, på bare een uge, og jeg kunne blive ved 🙂

Opskriften får i så her, jeg synes i fortjener den 😉

Gulerodssuppe til ca. 4 personer.

25 g smør
400 g skrællede, skivede, gulerødder.
1 hakket løg.
200 g flødeost naturel.
1 liter vand.
2 grøntsagsbouilloner.

1) Svits gulerødder og løg i smørret, i gryden.
2) tilsæt 1 liter vand, og de to grøntsagsbouilloner. Lad bouillonerne smelte og rør lidt rundt til det er sådan kogt sammen.
3) Tilsæt flødeosten, og lad det koge til gulerødder er bløde.
4) Når gulerødderne er kogt bløde, blender man med stavblender direkte i gryden (eller lad det køle lidt og hæld det på en almindelig blender)

Og så er suppen klar til servering 🙂

Jeg har så lige lavet et par ændringer som jeg synes gør suppen bedre. Den bliver lidt tykkere og mere cremet, og jeg bilder mig selv ind at det så mætter mere.

Her kommer det så:

Lav 2-3 ekstra gulerødder, tilsæt dobbelt portion flødeost, og tag 1 dl vand ud af opskriften, så du kun bruger 9 dl.

Fremgangsmåden er fuldstændig den samme 🙂

Tilbehør

Jeg plejer at tage noget lækkert frisk kernerugbrød, og riste det i ovnen på risten, på fuld knald varmluft, i ca. 5 minutter. Så er brødet lækkert sprødt uden på, men stadig lunt og blødt indvendig 🙂 Smør på brødet, og så dypper du bare i suppen… Namme nam…

Velbekomme, lad høre om du kan lide det 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Mad og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Gulerodssuppe fra englenes land.

  1. Lillian Dahl siger:

    Kære Maria dette er en opskrift jeg helt sikkert vil prøve.
    jeg vil lige sige tak for den dejlige kage du havde lavet til mig i forbindelse men min arbejdsprøvning.
    jeg fik ikke sagt ordenlig tak for den. du snakkede jo i tlf. og så gik jeg det er jeg virkelig ked af for det fortjænte du jeg vil besøge jer så må jeg rode bod på min dårlige manere.
    knus maria og tak.

  2. mariamiss6 siger:

    Det skal du da ikke tænke på Lillian, jeg kunne sagtens se du var glad for den 🙂 Og alle kunne vidst også godt lide den 🙂
    Håber du får det rigtig godt på dit nye job 🙂 Kan jo være jeg kigger forbi en gang når jeg finder overskud 🙂

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

