Dugfriske drengebukser ‘by Mor’

yææææser….. Så fik jeg sgu da også lige tjekket om jeg kan sy drengebukser… Og det kunne jeg da godt 😀

Eller altså, godt nok til min egen tilfredsstillelse i hvert fald 😉 Og ikke mindst ungernes 😀

Nåh, men det er et mønster jeg har tegnet af fra et par drengebukser jeg har haft lånt, til formålet…. Og jeg synes altså det gik meget godt….

Felix fik lov at prøve det ene par, med det samme han kom hjem, fordi jeg skulle se om de passede i længden, og fordi jeg skulle finde ud af hvor lang liv-elastik der skulle i dem….
Jeg fik svar på tingene (bukserne var for korte, og må altså så bortgives/sælges til en anden interesseret), men Felix ville satmer ikke have bukserne af igen heheh….
Men altså, der var jo ingen elastik i livet, så han havde ret så svært ved at holde dem oppe jo, og kom heeeele tiden rendende ud i køkkenet, og ville have jeg skulle trække dem op…
Jeg forsøgte at forklare ham, at de ikke kunne blive siddende oppe, fordi der manglede en elastik, og at han skulle tage dem af, så skulle jeg nok ordne det… Hvortil Felix resolut stoppede blusen ned i bukserne, sagde “sådan” og vandrede ind i stuen, med bukserne nede om anklerne 😉

Jeg har først fået puttet elastikken på efter han er lagt i seng, så det bliver sjovt at give ham dem  på imorgen 😉 (altså dem jeg siden har lavet, som så passer ham fint).

Nåh, men det blev altså til 3 par ind til nu….. Det første, som var for korte, og så 2 par mere, til Felix….

Jeg lovede Bastian (mange gange) at jeg også nok skulle sy nogle til ham. Men jeg er lidt nervøs ved det, fordi jeg ikke har et mønster i str. 104-110 år, Så jeg har her til aften klippet et par op, som så forhåbentlig, ved hjælp af øje-og-gætte-mål er lige passende nok i str.
Desværre har jeg ikke fået dem syet endnu, men må gøre det imorgen…. Hååååber de passer, ellers må jeg prøve at se om ikke jeg kan finde et par bukser jeg kan tegne af efter….

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

