Stofbetrukket glas med låg – DIY.

Jeg sad og kiggede på en rulle stof jeg har fået gratis. Jeg skal jo finde på noget at bruge det til, for hvad søren skal jeg da ellers med en HEL rulle stof, hvis jeg ikke skal sy af det?

Nåh, men et lille bitte projekt blev det så til her først.

Jeg har gemt en masse glas, fra både syltetøj, smørchokolade, asparges, og hvad ved jeg… Meningen er at så har jeg noget ungerne kan male på, og give som gaver, eller bare til vores eget havebord, til for eksempel lys.

Men så kom jeg i tanke om at man da også bare kan beklæde dem med stof, og så har man lidt til en lille værtindegave, eller for eksempel de små hemmelige ting 😉

En DIY blev det da faktisk også til 🙂

Du skal bruge, saks, stof, laklim, pensel, sytråd, et par nåle, glasset (eller anden opbevaringsdims med eller uden låg).

Klip et stykke stof så det passer rundt om glasset. Husk at det skal være lidt for højt i begge ender, så du har til ombuk, og husk 1 cm sømrum til sammensyning.

buk om i top og bund, og sy med en lige stikning begge steder.

Så maler du limlakken på glasset med din pensel. Limlak er let at vaske af, suger selv materialerne til sig (så du ikke behøver duppe alt for meget på tingene), og det tørrer rimelig hurtigt, og kan bruges til alt.

Hvis du vælger IKKE at betrække låget også er du faktisk helt færdig nu 🙂

Låget maler du limlak på på ydersiden, lægger det oven på stoffet, og klipper stoffet til, så du synes det passer. Husk at et skruelåg ikke kan betrækkes helt ind på indersiden, da det så ikke kan lukke.

Når du har trykket stoffet til hele vejen rundt på låget, oven på, og på siderne, lader du lige glasset og låget tørre lidt, hver for sig. Og så er du faktisk helt færdig nu 🙂

Mit færdige glas ser sådan her ud, og indeholder små søde hemmeligheder 😉

Chocolate 😀

De var dog ikke mere hemmelige end at bastian hørte dem lande i glasset helt inde fra stuen, så jeg måtte lade ham få et, og da han så jeg tog billeder ville han altså også have et billede af at han holdt ægget 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

