Hæklede tøjdyr til julegaverne.

Jeg har hæklet masser af tøjdyr her i julen. De var julegaver til mine niecer og min nevø, og til min veninde Dittes børn.

Her får i lige først aben jeg lavede til Elliot, Dittes søn. Den var desværre lidt forsinket, i forhold til at den skulle forestille at være en julegave. Meeeeen det er ikke så let at lære at hækle, lære at læse hæklsk, forstår hvorfor hvorfor dit og hvorfor dat i en opskrift, og så samtidig nå at hækle 6 tøjdyr på omkring 14 dage 😉 Og i øvrigt oven i købet selv lave det ene af mønstrene 😉
Så altså var Elliots abe her lidt forsinket i forhold til julen, fordi han er så lille at han ikke forstår det alligevel. Men NU er den her. Og DIY’en

Elliots abe, som han fik i forsinket julegave.

Nedenunder: Andreas my little pony, eller det skulle det have været i hvert fald…. Den ligner vidst ikke rigtig helt den ægte slags 😉 Faktisk er den det aller første tøjdyr jeg nogensinde har hæklet. Og det taget i betragtning, så synes jeg det er gået meget godt 😉
Hun fik den af julemanden, som altså var kommet til at lægge den hjemme hos mig, så vi kom og afleverede den på selve juleaften 😉
Jeg advarede Ditte om at den bestemt ikke var mit smukkeste håndværk, men Andrea var helt vild med den, og er overbevist om at den er fra julemandens værksted 😉
Så, mission accomplished 🙂

Så er der giraffen, som Bella fik. Som jeg fandt, og sådan ca. mest fulgte mønster på her.

 

Magnus’ blæksprutte, som jeg selv lavede et mønster til….

Magnus' blæksprutte.

Så mangler jeg lige billeder af Fionas abe, og Melinas elefant. Men de kommer på når jeg får dem 🙂

Denne lille kanin, som i vidst har set før, gjorde det ud for en pakkespils gave, da jeg ikke synes den var stor nok til at gøre det ud for krammedyr.

 

Jeg ved ikke om alle blev ellevilde over deres bamser, men jeg så da dem alle blive vist frem, og krammet mindst 1 gang 😉 Og det er jo ganske glimrende, på en juleaften, hvor alle børn overlæsses med rigtig mange, og langt dyrere og større og hårde gaver end et hjemmehæklet dårligt lignende dyr 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

