Flere knapper og perler i fimo ler.

Yes, jeg blev lidt bidt af at lave alle de her rigtig fine stænger (aka canes) af fimo ler. Stængerne kan bruges til meget, men jeg har pt kun kastet mig over knapper, og lidt perler….

Det er ret sjovt, at sidde og folde og bukke, og skære og lægge sammen, og bygge oven på og uden om, og vupti, så har man en stangfuld blomster, som så sidenhen kan blive til for eksempel knapper.

Nu har jeg så lavet en del forskellige her de sidste par dage. Så jeg ved ikke hvor meget mere jeg gider liiiiige nu af den slags. Måske gider jeg godt, men måske vil jeg så se om jeg ikke kan finde på nogle andre ting at lave.

Evt. pakke et gammelt syltetøjsglas ind i de her skiver, som pt er knapper. Og på den måde få en original fyrfads stage??? Tja, man ved aldrig, kun fantasien sætter grænser. Så er det bare med at få udviklet en sund fantasi…

Nåh, men lidt forskellige her, de er alle lavet efter tutorials jeg har fundet på nettet, undtagen kranie knapperne, som i øvrigt er selvlysende der hvor der er hvidt, det er ret sejt synes jeg. Og det synes drengene heldigvis også 😛 Nu skal jeg så bare finde et eller andet jeg kan sætte dem fast på….

Formen er jo ikke perfekt, og ikke 2 er helt ens, for de er jo håndlavede hver og en, så det skal vel være sådan, eller hvad?

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Flere knapper og perler i fimo ler.

  1. numsesparker siger:

    Hov.. du er da vidst blevet bidt ret hårdt.. :S
    ej det ser bare rigtig godt ud.. jeg venter stadig på det der s**** kort..

  2. mariamiss6 siger:

    Ork ja, jeg kan faktisk se der er nogle jeg har glemt at lægge billede ind af… Lavede nogle æbler og jordbær også…. Men holder allerede lidt pause igen hehe…. Men jeg har da lige fået anskaffet mig en pastamaskine, til at rulle det godt og ens fladt med.. Det glæder jeg mig til næste gang jeg skal prøve med lidt knapper 🙂 eller andet jeg skal lave stænger til 🙂
    Fik du nogen sinde taget billede af alle de perler? Der er i øvrigt ikke meget man kan lave af de perler, hvis man altså ikke giver sig til at sy med dem, enten på stof eller flamingo :S

  3. Pingback: Simpel ugle – DIY. | Familien på Dysagervej 4

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

