Laks med champignon og majs.

Totalt simpel aftensmad idag. Jeg gad ikke rigtig have det vi altid får.
Så jeg fandt et par lakseportioner i fryseren.
Egentlig var planen bare at krydre laksene, og pakke dem ind i staniol, og ind i ovnen, som altid.
Men jeg kom i tanke om at jeg havde en sjat majs, i en åben dåse, og en lille smule champignoner, i køleskabet. Så jeg hældte majsene og de skivede svampe oven på laksene efter jeg havde krydret laksene. Pakkede det hele ind i staniol, og så ris og gulerødder i gryden.

Vi plejer egentlig altid at spise bearnaise til alt her hjemme, men det havde jeg egentlig heller ikke rigtig lyst til idag. Så det blev en café dé Paris i stedet for.
Jeg synes bare at det er en lidt for stærk sovs efter ti mundfulde eller sådan noget.
Så tjekkede jeg lige køleskabet igen, og fandt en rest creme fraiche også. Creme fraichen smed jeg oven i sovsen, lidt i det håb at det ved kogning også ville jævne sovsen lidt, men det var godt nok ikke megen forskel det gjorde vil jeg sige.
Til gengæld mildnede det fint den stærke smag af sovsen, og det var egentlig det vigtigste for mig.

Og voilá, det smagte faktisk ganske glimrende 🙂 og jeg der ellers ikke kan lave mad 😉

image

Laksene blev lidt sjove, i det at de faktisk var gennemkogt/stegt nøjagtig halvvejs, fra bunden og opefter. Det vil sige at de så fuldstændig rå ud på toppen.
Jeg orkede næsten ikke at skulle stå med alt klar, og så vente på laksene måske 15 minutter eller mere, så jeg tog mod til mig og smagte på dem.
Og surprise, de var slet ikke rå. Faktisk var de lige nøjagtig ikke rå, øh det var egentlig en sjov kombination sammen med den nøjagtige gennemstegning der var fra bunden af dem.
Så de blev sådan, halvt gennemstegte og halvt knapt rå.

Det smagte faktisk rigtig godt, hvis jeg selv skal sige det 😉 og det var jo lige så simpelt at lave som alt andet hurtig aftensmad. 🙂

Laks med champignon og majs.

Ingredienser:

Laks /lakseportioner
En håndfuld majs
Lidt skivede champignoner
Krydderi.

Læg et stort stykke staniol i bunden af et fad.
Spred lidt af krydderierne ud på staniolen.
Læg laksene oven på krydderierne.
Krydr laksene på oversiden.
Hæld majs og svampe ud over laksene.
Luk staniolen omkring det hele, og sæt det i ovnen på 200* i ca. 20 minutter.

Sovsen laver du som du plejer, og hvis du vil have lidt creme fraiche i, tilføjes det når sovsen lige har kogt op.

Gulerødderne kan koges sammen med risene, eller måske skæres i små stykker og lægges sammen med laksen.

Velbekomme 😀

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

