DIY – Pynt med børnene.

Idag har ungerne og jeg lavet lidt blomsterpynt….

Det vil sige, nu har vi gjort det igen for vi gjorde det også engang i sommers, men der gik det lidt skævt, desværre…. Nåh, men nu fik jeg lyst til at prøve igen, og ungerne ville gerne lege med….

Så her kan i nu se hvordan vi har gjort, og så kan i selv gøre det der hjemme også 🙂

det skal du bruge:

  • Lamineringsmaskine
  • Laminatlommer
  • Silkepapir
  • Tørrede blomster/andet fladt pynt
  • Saks

TIP 1. Sidste gang brugte vi limlak, til at sætte blomsterne fast med, det var ligesom her det gik galt for os her hjemme. I vuggestuen gik det fint.
Jeg tror det har meget at sige, hvor meget limlakken er fortyndet (med vand) og hvor varm lamineringsmaskinen faktisk er. Den maskine jeg har herhjemme har ingen temperaturindstillinger, der er ligesom bare tændt, eller slukket. Så limen blev flydende på ny, selvom den havde fået lov at tørre, inden jeg laminerede det, og det ødelagde silkepapiret, plus limen blev simpelthen mast ud af laminatlommen, og ud på maskinens varmeflade…. Ikke så smart… Så gør det hellere uden lim, selvom pynten måske glider lidt rundt, ind til laminatlommen lukkes.

TIP 2. Har du ikke en lamineringsmaskine i forvejen, kan du oftest få dem til omkring 150-200 kroner i føtex og den slags større supermarkeder. Samme sted har de selvfølgelig også laminatlommer.
Eller, du kan købe lommer som ikke behøver blive lamineret. Dorthe skriver neden under, i en kommentar til indlægget her, at de produceres af et firma der hedder L3, så hvis du går ind på deres hjemmeside (hvis ikke de liiiige ligger på hylden i Føtex) kan du sikkert finde ud af hvor de sælges 🙂

TIP 3. Husk nu at dine lommer skal være klare, og ikke matterede. Nogle lommer er matterede FØR de kommer igennem maskinen, og er så klare når de kommer ud på den anden side, så husk at læse på pakken 🙂

TIP 4. Man kan selvfølgelig også bruge alt muligt andet end lige tørrede blomster.
Hovedsagen er at det er flade ting. For hvis de buler for meget, vil lamineringsmaskinen trække tingene ud af laminatlommen, efterhånden som den glider igennem.

Klik på billederne for at gøre dem større.

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til DIY – Pynt med børnene.

  1. Dorthe siger:

    Så fint! Vil bare sige, at man også kan få lamineringslommer, der ikke kræver en maskine 🙂 firmaet 3L laver dem 🙂

  2. mariamiss6 siger:

    Hej Dorthe, tak for den kommentar, det kan være jeg skal tilføje det til indlægget, i tilfælde af at nogen ikke har en lamineringsmaskine, eller ikke har lyst til at investere de 150 kroner sådan en koster…. 🙂

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

