Ombetrukkede stuelamper – lidt DIY.

Jeg har de her kæmpe store lamper stående i stuen.

De er rigtig fine, før var de bare hvide, men jeg har ombetrukket dem, fordi Valde altid sidder og skider på dem 😉

Det almindelige, oprindelige, betræk over skærmene var ikke til at få rent, eller holde rent, med alle de fugleklatter på, så jeg besluttede at finde noget voksdug, eller tekstil dug, at ombetrække dem med…

Og sådan noget fandt jeg lige her den anden dag, så nu er det ordnet….

Der er ikke en egentlig tutorial på det, men jeg skulle mene at billederne mere eller midnre viser hvad jeg gjorde….

Først tog jeg noget stof, som jeg ikke var ked af at miste. Jeg lavede en model ud af det, for at sikre at det kunne lade sig gøre….

Da jeg synes jeg havde styr på modellen, klippede jeg den midt over, og lagde den til fold, på tekstildugen, klippede med en cm sømrum, og så syede jeg det sammen…..

Jeg ville gerne kunne have muligheden for at gøre det om en anden gang, hvis nu det alligevel ikke blev heeeelt godt, eller så man kunne smide overtrækket i vaskemaskinen, så jeg har sat det fast på indersiden af lampen, med dobbelklæbende tape 😉

Så husk at have et par cm ekstra stof i top og bund, til at bukke omkring 🙂 Med mindre i tager chancen, og piller det gamle overtræk af stativet, og sætter det nye rigtigt fast, på stativet…. Jeg turde ikke 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

