Garn-påskeæg med børnene – DIY.

Ungerne og jeg har lavet noget påskeæg til pynt.

Det var dejlig nemt, og ungerne synes det var hyggeligt… Jeg glemte helt at tage billeder undervejs, men resultatet er der da billeder af.

Materialer:

Garn i alle farver og arter.
Tapetklister/kartoffelmelsklister.
Vandballoner.
Papirsklips (eller andet til tørre-ophæng)

Fremgangsmåde:

  • Pust vandballonerne op, til du synes størrelsen er passende.
  • Kog vand, og tilsæt kartoffelmel, som røres ud i vandet, til du mener konsistensen er passende, lad det køle af til børnene kan røre ved det. (jeg kender desværre ikke mængdeangivelserne, da vi fik klisteren leveret af olde Gurli)
  • Klip garn i passende længder (ca. 20-25 cm)
  • Dyp garnet i klisteret, klem det overskydende klister af med fingrene, og vikl så garnet rundt om de oppustede vandballoner.
  • Stik en udfoldet papirsklips eller andet igennem tutten på ballonerne, og lad dem hænge til tørre natten over (læg en avis under, da de drypper en del).
  • Spring ballonen med en nål, og træk forsigtigt ballonen ud, ret garnet lidt til (hvis det har trukket sig ind da ballonen blev sprunget) og sæt noget i til ophæng… Tadaaa, garn-påske-æg.
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

