Kage-æg til påskefrokosten.

Så var der påskefrokost hos familien Grundtmann. Det er en skøn hyggelig familiesammenkomst, hvor der altid kommer rigtig mange, og hvor de har, og holder fast i, en masse sjove familie-hygge-traditioner knyttet til. Så det er altid en fornøjelse, og et dejligt sjovt indslag at være med.

Kenneth og jeg sad her i sofaen den anden dag, og så så jeg en video på youtube, hvor en dame bagte muffins, i en æggeskal. Det så rigtig sjovt ud, og Kenneth og jeg besluttede at lave det som en surprise til årets påskefrokost.

Jeg var heldig selv at blive inviteret med, sammen med børnene, så det var dejligt.

Kage-æggene smagte heldigvis godt, og vi tog masser af billeder undervejs, så i kan se processen, og gøre det selv 😉 Det skal lige siges, at ja, det TAGER altså lidt lang tid, og processen er lidt omstændig måske, men det er rigtig sjovt både at gøre alle forberedelserne (fordi man er spændt på resultatet), og også at pakke sin kage ud af skallen når den skal spises… ikke to kager bliver ens 😀

En billede DIY kommer her 🙂

Opskriften vi brugte var:

Appelsin muffins til ca. 12 Muffins (og godt 20 æg)

  • 80 g smør
  • 300 g sukker
  • 250 g hvedemel
  • 2 tsk bagepulver
  • 1 tsk vanillesukker
  • Fintrevet skal fra 1 appelsin (husk ikke at tage det hvide med, da det er her, den bitre smag sidder)
  • 1 dl friskpresset appelsinsaft (ca. 2 appelsiner)
  • 2 æg
  • 2 dl mælk
  • 1/4 creme fraiche
  • Evt. pastafarve/frugtfarve.

Fremgangsmåde.

  • Smør, sukker, mel, bagepulver, vanillesukker og appelsinskal røres sammen i en skål.
  • Æggene tilsættes og der piskes grundigt.
  • Mælk og appelsinsaft hældes i, og der røres til dejen er fin og blød.
  • creme fraiche vendes i.
  • Dejen hældes i æggeskallerne og bages i en 170 grader varm ovn i ca. 20-25 min.
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Kage-æg til påskefrokosten.

  1. Lillian Dahl siger:

    Kære Maria.
    du inponere mig hele tiden, du burte virkelig leve af det det.
    du kunne ikke finde på at sætte det på faecebook. nu kan du jo se hvordan din spagetti ret blev modtaget. Knus Lillian Dahl.

  2. mariamiss6 siger:

    Jo jeg tror det kan ses på facebook, noget af det, allerede…. Men du kan bare henvise dine venner til min blog…. Altså: gå op i adresselinien – højreklik med musen på adressen – vælg kopier – gå ind på din facebook – højreklik på din statuslinie – vælg indsæt…. Så skulle der gerne komme et link til til min blog 😉 men jeg kan selvfølgelig også gøre det selv, på din side, kom jeg jo i tanke om.

  3. Pingback: Hvad har du sidst bagt? Del 2 - Side 762

  4. Pingback: Påskefrokost 2013. | Familien på Dysagervej 4

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

