Nålebundet halsedisse.

Uh ja, så skulle jeg lige prøve at nålebinde en halsedisse… Jeg lavede den i samme garn som mine egne halvvanter er lavet i.

For det første, så lavede jeg halsen så stram at den kun lige kan udvides nok til at trækkes ned over mit hovede. Det var med vilje, for at den skulle sidde dejligt tæt om halsen, når den kom helt på….

Derefter udvidede jeg, fra halsen, med 1 knude i hver maske. Det var også fint….

Meeeen så gik det lidt galt efter sådan ca. 10 omgange, for så begyndte den at bølge rigeligt ved skuldrene. Helt sikkert fordi jeg burde have udvidet igen, efter 3-5 omgange, men det kunne man først se da det var for sent at gøre det, og nålebundne ting er ikke bare sådan lige at pille op…. Eller jo, det kan man sagtens, men da man jo binder i 100% uld, er garnet så godt som smadret efter en større optrevling, og dermed ubrugeligt (til nålebinding i hvert fald)….

Så den er som den er, lidt puf i det, men ellers helt okay, og passende. Bedre held næste gang 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Nålebundet halsedisse.

  1. Marianne Overby siger:

    Hej Maria.
    Du kan godt glæde dig til Nålebindingsbogen, med opskrifter der kan bruges.
    Marianne

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

