Andrea 5 år.

Min bedste veninde Ditte, har en datter som hedder Andrea. Der er en måneds tid imellem Bastian og Andrea, og de er lige begyndt at kunne lege sammen. Før i tiden har det ellers aldrig rigtig fungeret med de to.

Ditte var jo og hjælpe med Bastians børnefødselsdag, og Bastian havde inviteret Andrea med til sin fødselsdag også. (Niels og Elliot var også med).

Så da Andrea havde fødselsdag, for ikke ret længe siden, havde hun sagt til Ditte, at hun altså ikke kunne forstå hvorfor Bastian da ikke skulle med til hendes fødselsdag, når nu hun var med til hans. Så jeg lovede jo selvfølgelig at Bastian og jeg gerne ville komme.

Samtidig havde Andrea forbudt Ditte at lave en kage, for det ville Andrea have at jeg skulle gøre… Underforstået at hun ikke ville have en almindelig kage, når hun nu vidste, at jeg kunne lave en pyntet kage 😉
Det sagde jeg selvfølgelig også ja til.

Det var Kenneths weekend, så jeg havde masser af tid til at lave en kage til Andrea.
Siden jeg kun havde fået en dags varsel, havde vi besluttet at der bare skulle almindelig glasur på, og så masser af pynt, men ingen fyld.
Og så afleverede Kenneth Bastian hos mig, lørdag morgen, så jeg kunne tage ham med hjem til Ditte og Andrea.

Det var hyggeligt og det gik også okay for ungerne at lege sammen.

Andreas kage blev således en alm. chokoladekage, med grøn glasur, og masser af blomster og sommerfugle. Blomsterne var en ny mould jeg havde fået, og sommerfuglene var også en ny udstikker jeg havde fået. Sommerfuglene tager lidt ekstra tid og tålmodighed at lave,  hvis altså man gør som jeg har gjort her, med at trykke to ud, og sætte dem sammen, så der bliver en tofarvet udgave.

Samme dag skulle en af mine andre veninder giftes, Maria hedder hun. Janus og Maria skulle giftes i Gerlev kirke, så Ditte og jeg besluttede at vi ville gå derop, og se når de kom ud efter vielsen.
Så stod vi der, Ditte og jeg, og var sgu lidt tudefjæs 😉

Men tidligere på dagen ringede Rikke til mig, mens jeg var hos Ditte, og spurgte om jeg kunne hjælpe lidt med Marias bryllupskage.
De havde selv lavet kagen, og lagt den sammen og smurt den op, men de havde lidt bøvl med at få den overtrukket. Så jeg smuttede lige der hjem og hjalp med deres kage.
Og da jeg kom der over blev jeg også lidt forskrækket, for det var en STOR kage, og der skulle virkelig rulles et ordentligt stort stykke fondant ud, for at  kunne overtrække den af et stykke. Så igang med rullepinden. Mens Rikke og Heidi lavede lidt ekstra pynt (det meste var lavet på forhånd), og Maria blev dullet op af en rigtig kosmetolog.

Her et billede af Marias bryllupskage, og selvfølgelig det smukke brudepar Janus og Maria. Rigtig hjertelig tillykke til jer (jeg skal bestemt IKKE have æren for Marias bryllupskage, hun har selv lavet stort set det hele, jeg har kun overtrukket og hjulpet med at sætte pynten fast).

 

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

