3D hæklet hjerte – DIY.

Jeg så et hjerte her den anden dag på nettet. Altså, et hæklet hjerte, 3D. Jeg troede egentlig der var en DIY, men det var der så bare ikke lige… Og hvad gør man så? Man laver da en opskrift, og leverer en DIY 😉

Så, nok med alt det bla. bla. Her får i den…..

Hæklet 3D hjerte – DIY.

1. Magisk cirkel af 5 FM.
2. 1 FM, 2 FM i 1 x 2, + 1 FM = 7 FM.
3. 1 Fm, 2 FM i 1 x 3, + 1 FM = 10 FM.
4. 1 FM, 2 FM i 1 x 5 = 15 FM.
5. 1 FM i alle = 15 FM.
6. 1 FM i alle = 15 FM.
7. 1 FM, 1 FM, 2 FM i 1, x 5 = 20 FM.
8. 1 FM i alle = 20 FM.
9. 1 FM, 1 FM, 2 FM i x 6 + 1 FM, 1 FM = 26 FM.
10. 1 FM i alle = 26 FM.

Buk på midten, og stik nålen den “rigtige” vej ind i din nye 1. maske. Der skal være 13 FM til hver hjertebue på dette tidspunkt.
Så, række 11 starter i den NYE 1. FM på hjertets højre bue (når du holder det foran dig, foldet, FØR du stikker nålen i den nye maske)

Hjertebue.

11. 1 FM, 2 FM i 1 hele vejen = 19 FM.
12. 1 FM i alle = 19 FM.
13, 1 FM, 1 FM, 2 FM til 1 x 5 = 14 FM.
14. 1 Fm, 2 Fm til 1 – gentag ind til = 6 FM.
15. Bryd garnet og væv tråden igennem alle seks tilbageværende FM (skiftevis op og ned igennem). Træk tråden ned den sidste gang, ind i hjertet, stram til hullet har lukket sig.

16. Fyld hjertet så godt du kan, ned i spidsen, og op i den færdige bue.

17. Vend hjertet med det åbne hul til din højre. Stik nålen i den maske nærmest hjertets midte (V’et), og træk en lykke igennem.

18. Gentag proceduren fra punkt 11. Husk at fylde hjertet færdigt, inden du lukker hullet til.
19. Træk den løse tråd ind i hjertet.

Valgfrit: Hækl evt. en snor af KM/LM og hæft den fast i midten af hjertet (V’et) og brug dem som julepynt på træet, eller andre steder….

Og tadaaaaaaa…….

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til 3D hæklet hjerte – DIY.

  1. Pingback: Bryllup (-s-stress). | Familien på Dysagervej 4

  2. Pernille siger:

    Kan du forklare, med andre ord, hvad man skal i omgang 7?

  3. mariamiss6 siger:

    Hmm. Altså det er en gentagelse. Først laver du 2 Fm efter hinanden, og så laver du 2 Fm i den 3. Maske. Det skal du gentage i alt 5 gange, så skulle du gerne være omgangen rundt, og oppe på i alt 20 masker. Hjalp det?