Hjemmelavet kyllingeburger.

well, det er måske ikke rigtig en opskrift… men det var lidt nyt for mig, så jeg smider den ind alligevel, fordi det smagte så godt 🙂

Jeg havde købt ind til hjemmelavet burger den anden dag. Kenneth havde været til fodbold med drengene, og da de ville være hjemme lidt sent, aftalte vi at spise sammen, så snart de kom hjem (indrømmet, jeg var sent på den, for vidste faktisk ikke hvornår de ville være hjemme, og jeg faldt lige over en masse andet jeg kunne lave, mens de var væk).

Der var det sædvanlige fyld, som salat, agurk, diverse smørelse, og hakket oksekød til bøfferne.
Men egentlig er jeg bare slet ikke til hakkebøf i min burger. Jeg vil hellere have kylling, og sidste gang havde jeg købt sådan nogle pre-formede kyllinge”bøffer”, og de var bare ad ad ad på så mange måder. De hverken lignede eller smagte af kylling.
Så denne gang havde jeg købt kyllingefilet, men var ikke helt klar over hvordan jeg lige skulle bære mig ad med at forberede det til burgeren, for jeg synes ærlig talt at en hel kyllingefilet er temmelig stor, at proppe i en burger. Jeg kan nemlig godt lide, at en burger er til at gabe over.

Nåh, men planen var så at skære dem igennem, eller i “flade” strimler, og stege dem lige akkurat nok, på panden, og så bare bruge dem som sådan.

Men altså, så var Kenneth her jo, og han har da altid en eller anden god idé når det kommer til mad. Så han foreslog at vende dem i rasp… Njaaaah, altså, rasp, og kylling, øhm, det lyder mærkeligt synes jeg… ind til jeg kom i tanke om at det jo egentlig ER sådan en McChicken vel egentlig er…

Så det blev til at vi skar kyllingefileterne igennem, så de havde samme omfang, men var halvt så tykke. Derefter lavede jeg den sædvanlige blanding af æg og mælk, og en blanding af rasp, med salt og krydderi i.

Hver filet blev vendt i henholdsvis æggeblandingen, og raspen, og så igen, og så stegt på grillpanden.

Og bummelum, kyllingeburger med alt yndlingstilbehøret 🙂

Altså, ikke en egentlig opskrift, men en aha oplevelse for mig 😉

 

Jeg undskylder hvis billedet er uskarpt, men min telefon havde besluttet at den kun ville gemme en thumbnail af billedet, og ikke det fulde billede. Eller rettere, den ville kun dele thumbnailen med computeren….

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Hjemmelavet kyllingeburger.

  1. Marlene siger:

    Lige et fif til kyllingeburgeren… Her plejer vi at panere kyllingen i knust cornflakes. De bliver ekstra sprøde og er bare mums…:-)

    • mariamiss6 siger:

      Uh jeg kan bare ikke så godt forlige mig med de der morgenmadsprodukter i min aftensmad lol… Mange foreslår også havregryn i frikadeller, for at give lidt mere bid, og spare på kødet… Men altså, nej, jeg kan ikke rigtig 😉

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

