Tortilla wraps med laks.

Uhm, smagte disse til en rund fødselsdag en gang, og de var helt vildt lækre.

Tortilla wraps med laks.

ca. 6 af de store tortilla wraps
2 pakker gravad laks.
2 pakker frisk krydderost.
1 løg.
1/4 – 1/2 agurk (min egen tilføjelse)

Hak laksen ikke for groft, ikke for fint.
hak løget, forholdsvist fint.
Hak agurken, forholdsvist fint.

Bland det hele sammen i en skål, så alt er jævnt fordelt i osten.

Smør det jævnt ud på dine wraps.

rul dine wraps, og pak dem ind i film, og læg dem på køl en lille halv dags tid (i hvert fald et par timer).

Når dine wraps er godt kolde, og har sat sig, kan du skære dem i skiver, og spise dem som de er.
Det fungerer nok bedst som appetisers på den måde. Eller som del af en kold buffet.

Hvis der går mere end et døgn inden de skal bruges, foreslår jeg, at man tager dem ud af filmen, og i stedet pakker dem i bagepapir eller pergamentpapir (og så evt film uden om igen), da de ellers måske bliver lidt smattede, på grund af undsluppen væske fra agurkerne.
Når jeg ikke bare bruger papir fra starten af, skyldes det at jeg gerne vil holde på fugten til at starte med, sådan at wrappen ikke er helt hård og tør, som jeg ellers synes de kan være, når de kommer lige fra pakken.

Det kan også være, at jeg bare har brugt for tykt et lag fyld (jeg brugte faktisk 1½ portion fyld til ca. 8 wraps), og de derfor føltes lidt smattede. Desuden havde jeg dem med på sådan en slags skovtur, så de kan jo være blevet bløde i varmen, trods fryseelementerne.

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

