Bitte små Grannies.

Nåh, men jeg har fået sådan en af de dersens idéer…. Jeg siger ikke det er en god idé, og jeg siger heller ikke at hele idéen kommer til at virke i praksis… Og jeg kan sådan set ikke afsløre “the big picture” endnu, MEN jeg kan sagtens afsløre mit hæklemønster 😉 Så kan i enten gætte jer frem i mellemtiden, eller selv finde på hvad i skal bruge det til….

Nåh, men det er altså sådan et af de der mønstre som ALLE der kan hækle bare et lille sting, kan finde ud af at lave. Den største udfordring er i virkeligheden at holde den lille bitte granny mellem sine fede fingre 😉

Nåh, men, on to mønsteret 🙂

Bitte små Grannies.

Du skal kunne: Magisk cirkel/hækle ned i cirklen – FM/FastMasker – Afslutte – Påsætning af ny tråd.

Alle omgange afsluttes med 1  af disse (kun første omgang skal trækkes helt til, i lukningen) http://sarahlondon.wordpress.com/2009/08/10/seamless-symmetrical/
Den næste omgang startes ved at hæfte den nye tråd på der hvor du lukkede sidste omgang, UDEN at lave en LM bagefter, bare gå direkte til næste sting.

  1. Magisk ring af = 12 FM.
    Afslut (stram til), og hæft ny farve på.
  2. 2 FM, 2-i-1 FM x 4 = 16 FM.
    Afslut (ikke stramt), og hæft ny farve på.
  3. 3 FM, 3-i-1 FM x 4 = 24 FM.
    Afslut (ikke stramt), bryd garnet, efterlad hale til sammensyning.

FÆRDIG!!! Nemt ik’ 😀

Jeg ved godt at de ikke ser helt vildt og voldsomt firkantede ud her på billedet, men det er de altså, det lover jeg 😉
Det bliver også mere tydeligt når først de er syet sammen 🙂

Man skal bare sikre sig at man får syet dem sammen rigtigt, altså sådan at alle masker matcher fra hjørne til hjørne, præcis som når man syr større firkanter sammen 🙂

Usually I do’nt write my patterns in english, because I’m actually not that good at it.
However this pattern is so short, and so easy, I kind of feel it has to be done, right?
So, here we go again, in english (I suppose these are US crochet terms) 😉

Tiny Grannies.

All you need to know is:  Magic cirkle/crochet round – SC/Single Crochet – Finish off – Attaching new yarn.

I recommend finishing off this way http://sarahlondon.wordpress.com/2009/08/10/seamless-symmetrical/ 

  1. Magic cirkle of = 12 SC
    Finish (pull your close tight), attach new colour.
  2. 2 SC, 2-in-1 SC x 4 = 16 SC.
    Finish (not tight), attach new colour.
  3. 3 SC, 3-in-1 x 4 = 24 SC.
    Finish (not tight), break yarn, leave tail for assemblings.

These little thingies I came up with for a project I had an idea for. The project I’m not going to show yet, because I’m just not finished. And actually, i do’nt even know if it will turn out how I imagine it at this moment 😉
So guess while you’re waiting, or just make up a project of your own for these little thingies 🙂

I know they hardly look square in my picture, but they are, I promise. It will get better once they’re assembled 🙂

It is important to assemble them correctly, so all stitches match up just right. Exactly like you would do with bigger grannies.

Og her en billedtutorial/ photografed tutorial coming up 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Bitte små Grannies.

  1. Pingback: Strikke etui af smarties rør, med mini grannies. | Familien på Dysagervej 4

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

