Strikke etui af smarties rør, med mini grannies.

Kan i huske de her mini grannies jeg havde gang i?

Så fine små 🙂 Husk at gøre dig umage når du syr dem sammen, så de ikke får en skæv form 🙂 / Pretty little grannies. Remember to take corsion when you sew them together, so they do’nt become misshaped. 🙂

Og kan i huske dette etui?

Nåh, men det var sådan en idé jeg havde med mine mini grannies også 🙂

Man hæfter bare alle sine grannies sammen til en tube i ønsket størrelse. I mit tilfælde med smarties røret, var det 6 i hver række. Fordi mit garn er merceriseret bomuld, og jeg har brugt nål 2,5.

Hækl en cirkel med lidt kant til top og bund, således.

  1. Magisk ring/lukket kæde = 5 FM.
  2. Hækl 2 FM i alle = 10 FM
  3. Hækl 2 FM i alle = 20 FM
  4. Hækl 2 FM i alle = 40 FM
  5. Hækl 1 omgang med 1 FM i alle, i bagerste løkke = 40 FM
  6. Hækl 3-5 omgange med 1 FM i hver = 40 FM

Du kan selvfølgelig stoppe efter punkt 5 hvis du vil. Og altså helt droppe en kant før de små grannies. Jeg kan nu bare godt lide en kant i toppen og bunden 🙂 Min kant består af 3 omgange.

Her et billede af mit halvfærdige etui 🙂

Indeni er et halvt rør fra smarties (de store rør), et helt rør mere oven på dette, kommer til at passe med mine aller længste strikkepinde. så altså 1½ rør er ganske fint i størrelsen.

Jeg foreslår, at man i bunden af røret, limer proppen fast, og at man syr rørene sammen, ved sammensætningen, eller limer dem, med et stykke pap hele vejen rundt, evt. både indvendigt OG udvendigt. Mine rør er bare syet sammen, ved at lave ens huller på begge rør, der hvor de mødes, evt. med en hulmaskine, eller med en hultang, og så syr jeg bare op og ned igennem hullerne, med garn jeg lige har ved hånden 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Strikke etui af smarties rør, med mini grannies.

  1. Hvor er det bare fint, du har da været sindssyg flittig med hæklenålen!! Super smukt arbejde 🙂 ha en dejlig aften!