Halloween græskar med ungerne :)

Yay! Jeg har endelig, for første gang nogensinde, taget mig sammen til det der med at skære græskar. Faktisk var det virkelig ikke besværligt, og ikke nær så stort et svineri som jeg havde forestillet mig (og ellers synes jeg har set, når andre har gjort det).

Nåh, men, jeg er i Fakta for tiden, og da jeg satte tilbudsvarer op den anden dag, var der lige en kasse med sådan nogle ‘skær-græskar-sæt’ I 3-4 forskellige farver.
Jeg tog selvfølgelig to sæt, i hver sin farve, så ungerne kunne have hvert deres.

I sættet var der en takket kniv, en skrabeske, med to forskellige størrelse takker på, og en “syl” ting, til at trace mønsteret med 🙂
Og så var der i øvrigt 8 skabeloner også.

Så ungerne valgte hver deres skabelon ud, og jeg tracede dem på græskarret. Derefter skar jeg låget,og så skrabede vi (aka JEG) ellers ud. Jeg forsøgte at skrabe dem helt rene, men hvornår er et græskar lige helt rent? Anyways, jeg tror jeg gjorde det meget godt.

I mellemtiden havde ungerne mistet interessen lidt, fordi de ikke rigtig havde kræfter til at skrabe græskarrene rene, og de blev trætte af at vente på at jeg fik ordnet dem begge.

Så jeg kaldte på ungerne, en af gangen, og så gik vi ellers igang, hver med en hånd på “saven”, og fik skåret de græskar rigtig fint ud synes jeg 🙂

Da de var færdige var der selvfølgelig billeder, med hver af ungerne, ved hver deres græskar, og de var meget stolte skulle jeg hilse og sige 🙂

I dagslys synes jeg ikke rigtig de så ud af meget. Synes ikke rigtig de lignede noget særligt, men det kunne da tydeligt ses her efter mørkets frembrud, så nu står de ude på trappen, og lyser så fint 🙂

Så tænker jeg bare på, om man på nogen måde kan få græskarrene til at holde i længere tid, før de smatter sammen? Kan huske min farmors sidste år ret hurtigt blev helt smattede, og bare lå som en klump orange på fliserne :S

EDIT: Det kan man 😉 Man skal tilsyneladende bare lige smøre græskarret indvendigt godt ind i atamon 🙂

Anyways, her er så billederne 😀

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

