Hæklet kandesmæk – DIY.

Kender i det, kaffekanden drypper, og dråben render hele vejen ned i bunden af kanden, og efterlader kedelige kafferinge på bordpladen. Man tørrer og tørrer, og ender med at have kaffekanden stående på en serviet eller lignende.

Det findes der da en DIY løsning på. I hvert tilfælde hvis du hækler, og det gør jeg jo 😉

Så her får i mit mønster på en Kandesmæk i selv kan lave. Jeg har lavet op til flere forskellige, så dette bliver mønster af version {1}

Kandesmæk {1} – DIY

Nål nummer 4, og 8/8 garn. (eller dobbelt tråd hvis du kun har 8/16)

Du skal kunne: Fundamentkæde af både Fastmasker og dobbelte stangmasker eller almindelige stangmasker.
FM = FastMasker / STM = Stangmasker / LM = LuftMasker /

  1. Fundamentkæde af 20 FM (Eller 2 rækker af 20 FM)
  2. Vend – 1 LM – Lav 1 FM i alle, hele vejen ned til enden. I enden laver du 2 FM i 2 masker, fortsæt så med 1 FM i alle, ind til du når enden, hvor du igen laver 2 FM i de to endemasker.
  3. Fortsæt 3. omgang, med 1 FM i alle hen til enden. På enden laver du 2 FM i nu 3 masker.
  4. Fortsæt med 1 Fm i hver, til den anden ende, hvor du igen laver 2 FM i de 3 endemasker.
  5. Luk af bryd garnet Sy en knap i hver ende, og læg denne del til side.

Knaphulskæden.

  1. Lav en fundamentkæde af 35 dobbelte stangmasker. Dog skal de første 2 og de sidste 2 være almindelige stangmasker. Så altså. 2 stangmasker, 31 dobbelte stangmasker, 2 stangmasker. Når du har hæklet et par stykker, så tjek at hullerne passer med dine knapper. Er hullerne for store kan du trevle op, og lave dette stykke af alm. Stangmasker i stedet for.
  2. Fortsæt med 1 FM imellem alle stangmaskerne. Dog skal du lave 4 Fm i hver ende-bue. Afslut og bryd garnet.

Kafekande med hagesmæk

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Hæklet kandesmæk – DIY.

  1. Pingback: Bib for the coffee pitcher – DIY {1}. | KreaDutten