Hæklet kandesmæk {2} (og lille 5 – bladet blomst) – DIY.

Her kommer endnu en kandesmæk.

Denne kandesmæk er hæklet i FM frem og tilbage, og med bindebånd. Til at dække for den grimme plet der kommer på smækken, og for ekstra sugeevne, pyntes den med en blomst eller andet 🙂

English version here.

Kandesmæk {2}.

Nål nummer 4, bomuldsgarn 8/8.

Du skal kunne: LM/LuftMasker – FM/FastMasker – KM/Kædemasker.

  1. Lav en kæde af 16 LM. 
  2. Vend, start i 2. M fra nålen og hækl 1 FM i alle masker, 1 LM  = 15 Fm
  3. Gentag punkt 2 3 gange mere, til du har i alt 5 rækker. 2 FM i sidste maske, på 5. Række. = 15 FM.
  4. Lav 1 FM og 1 KM i næste “hul”, efterfugt af 36 LM. Vend, og hækl 1 FM i alle masker tilbage af kæden.
  5. Hæft på stykket med 1 KM, og 1 FM i samme maske. 2 FM i masken på hjørnet.
  6. Fortsæt med 1 FM i hver maske, 2 i den sidste på hjørnet.
  7. I næste maske laves 1 FM og 1 KM, efterfulgt af 36 LM. Vend, og hækl 1 FM i alle masker tilbage af kæden.
  8. Hæft på stykket med 1 KM, og 1 FM i samme maske. 2 FM i masken på hjørnet.
  9. Luk af med en Km til næste maske, bryd garnet, og sy enden ind.
  • Du kan nu hækle et stykke pynt til midten af smækken. For eksempel denne blomst. 

Lille 5 – bladet blomst.

Garn og nål skal bare passe sammen.

Du skal kunne: Magisk cirkel – FM/Fastmasker –  KM/KædeMasker – LM/LuftMasker – STM/Stangmasker.

  1. Lav en magisk cirkel af 5 FM, luk cirklen med 1 KM = 5 FM.
  2. Lav 3 Lm, efterfulgt af 2 Stangmasker i samme maske. Lav en KM over til næste FM.
  3. Gentag afsnit 2 i de næste 4 FM (Altså i alt 5 gange).
  4. Lav 1 KM over til første blad og afslut. Træk tråden ned igennem blomsten et passende sted.
  • Bind blomsten fast med de to tråde der sidder på den, og klip så trådene af, eller sy dem ind imellem stingene på kandesmækken.

Hæklet hagesmæk til kaffekande {2}

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Hæklet kandesmæk {2} (og lille 5 – bladet blomst) – DIY.

  1. Pingback: Coffee pitcher bib – DIY {2}. | KreaDutten