Kandesmæk {3} – DIY.

Kaffekanden drypper jo hele tiden, og ikke kun når det passer ind i skemaet 😉 Så man er jo nødt til at have nogle forskellige kandesmækker at skifte mellem. Og hvorfor skulle man sidde og blive led og ked af at lave dem, bare fordi de er ens? Ja, hvorfor egentlig, når man bare kan lave dem en anelse forskellige hver gang, eller for den sags skyld måske kombinere de forskelige bånd, med de forskellige smækker 🙂

Og derfor, endnu en DIY til samlingen af Kandesmækker.

Kandesmæk {3}

Garnet skal bare passe til nålen, og omvendt. Men i dette tilfælde har jeg brugt nål nummer 4 til Bomuldsgarn 8/8.

Det skal du kunne: Fundamentkæde af HSTM/Halve StangMasker – LM/LuftMasker – KM/KædeMasker.

  1. Lav en fundamentkæde af 15 HSTM
  2. 1 LM, vend, og hækl 1 HSTM i alle ned til enden. Hækl 2 HSTM i hver af de 3 endemasker, og fortsæt så rundt med 1 HSTM i hver, ned til den anden ende. I denne ende laves igen 2 HSTM i hver af de 3 endemasker.
  3. Lav 1 KM i alle M hele vejen rundt om arbejdet, afslut, og sy passende knapper på.

Kæden.

  1. Lav en kæde af 45 Lm.
  2. Vend og lav 1 HSTM i 5. M fra nålen.
  3. 1 LM, spring næste maske over og hæft 1 HSTM.
  4. Fortsæt med punkt 3 til du har 4 masker tilbage.
  5. Hæft på den aller sidste maske med en KM.
  • Afslut og sy stykket fast på den ene ende af smækken.
  • Eller sy en knap i begge sider af smækken, og hæft båndet med knapper i begge sider.

Hæklet hagesmæk til kaffekande.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Kandesmæk {3} – DIY.

  1. Pingback: Coffee pitcher bib – DIY {3}. | KreaDutten