Tøjbyt. Gør det, kom nu, afsted med jer.

Tøjbyt. Lige nøjagtig. Det burde alle gøre.

Tøjbytte går i alt sin enkelthed ud på, at du tømmer dit/mandens/ungernes skab for hvad i nu engang ikke bruger eller ikke længere kan passe.

Når du har smidt det tøj i en sæk, så kører du til et forudbestemt sted, hvor alt mellem 5-20 andre kvinder/mænd har gjort det samme.

På denne nærmere bestemte location hælder alle deres tøj ud, evt. kan man lægge det op i bunker fordelt i bukser, kjoler, bluser o.s.v o.s.v.

Når du har lagt dit eget tøj på rette sted, går du over til en ny bunke, vælger og vrager, og prøver og overvejer, og propper så det du gerne vil have, ned i din nu tomme sæk.

Så spiser man lige lidt kage, og drikker lidt kaffe eller hvad man nu er til.

Og så tager man hjem. Sådan kvit og frit, bytte bytte købmand 🙂

Det korte af det lange er at du giver dit tøj til nogle andre, som så giver deres tøj til dig, hvis du vil have det. På den måde får man fornyet garderoben, kommer af med det man ikke helt har kunne smide ud, opdager tøj man ikke vidste man havde, og får i øvrigt en hyggelig dag/aften ud af det. Kun for den nette sum af transport, og evt. en kage 😉

Det er da smart hva’ 🙂

Jeg har lige været med til et idag. Jeg selv kom af med 1½ sæk tøj, og fik en bærepose med hjem i bytte. Og det gør nu ikke noget, jeg har masser af tøj, jeg er bare ikke ret dygtig til at sætte det pænt sammen, eller til  at se fancy ud generelt 😉
Men altså, så fik jeg en bærepose fuld af tøj, som var så gratis, at jeg kunne tage det selv om jeg var lidt i tvivl om det nu også passede til noget jeg havde hjemme. For hvis det nu ikke helt går alligevel, så kan jeg jo tage det med til næste tøjbyt, eller smide det i en tøjcontainer 🙂

Måske har du selv et par veninder som hænger lidt trist i det med pengene, men godt kunne tænke sig nyt tøj alligevel? Hvis i nu er 5 piger, og i hver tager 1 veninde eller 2 ekstra under armen, så har i pludselig 15 damer, som gerne vil bytte tøj. Så skal 1 af jer bare have hus og hjerterum nok til hele flokken og en masse tøj, og så bytter i ellers bare, roder i tøjbunker, og vælger og vrager, og prøver på kryds og tværs 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

