Fastmasker hæklet fra bagsiden, højre mod venstre. – Tutorial.

Ja, sikke en svær overskrift altså.

Jeg ved ikke om dette hæklesting har et navn, hvis nogen af jer kender det allerede, må i meget gerne meddele mig navnet på det, men i mellemtiden vælger jeg at kalde det BFFM/Bag-Fra-FastMaske. (På US terms ville det så blive med FBSC/From-Bag-Single-Crochet)

Jeg kan godt lide masken, fordi den i bund og grund er lige så let at lave som den almindelige FM, og fordi man stadig arbejder fra højre mod venstre.
Desuden synes jeg at det færdige stykke er utroligt stabilt, og holder sin form godt. DEt er som om det bliver lidt stivere, end hvis man gøre det på den sædvanlige frem og tilbage FM facon.

En billedetutorial følger hermed 🙂

Forestil dig lige at du har lavet først en kæde af for eksempel 15 FM, og dernæst  en række af almindelige FM. Nu laver du 1 LM vender arbejdet, og kigger så på billederne her unde 😉
Når du fører pilen over billederne kommer der en lille tekst op. Trykker du på det første billede bliver det forstørret, og du kan samtidig se hele teksten. Her fra er det bare at bladre 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

