Pap akvarier.

I sidste uge lavede jeg pap akvarier med børnene.

De undrede sig lidt over hvordan det dog kunne blive til akvarie, indtil vi var helt færdige altså.

Bastian fik virkelig lavet meget på sit akvarie synes jeg, trods det altid er ham der bliver først (og hurtigt) træt af en aktivitet.

Felix brugte derimod en eeeeeevighed på sit næsten tomme akvarie hehe, men til gengæld hygger han sig lige så længe han arbejder med det.

Jeg vil tro de fleste kender fremgangsmåden, men vi gjorde altså sådan her.

  1. Tegn nogle fisk på pair, evt, farvet papir, og klip dem ud.
    Lim evt. en farvet fjer fast på enden, som halefinne, det giver ligesom lidt ekstra kulør, og det lod til at i hvert fald mine børn fandt fiskene langt mere spændende.
  2. Lim papir på skoæskens indersider. Brug evt. en farve til bagsiden, og en anden farve til bunden.
  3. Mal planter og fisk og hvad i ellers kan lide i jeres akvarie, på det pålimede papir.
  4. Læg en masse lim i bunden, evt. glimmerlim, og hæld perler oven på limen, eller evt. andre ting. vi brugte perler fordi vi havde dem ved hånden, og fordi de var farverige.
  5. Sæt en snor i de før udklippede fisk (find midtpunktet i forhold til vægten) og sy snoren fast op igennem skoæsken.
  6. Tilføj mere pynt hvis i synes det passer, og voilá 🙂

Børnene har taget billeder 🙂

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Pap akvarier.

  1. Pingback: Shoebox aquarium – DIY kids. | KreaDutten

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

