Dårlig dyrekarma….

Yes, det tror jeg måske jeg er ved at udvikle.

For et par uger siden blev jeg kastet af en hest der var noget mere frisko end mig. Jeg endte med nogle bukkede ribben og helt ekstremt ømme muskler i samme side…..

Nåh, det kan vi kalde en teknisk fejl 😉

Men så idag sidder jeg hjemme hos min kusine og får en kop kaffe. Min kusine er ved at male i køkkenet og derfor står alle møbler midt på gulvet, og der er selvfølgelig dækket af rundt omkring.

Pludselig kommer først 1 af kattene ind ad kattelemmen, stolt slæbende på hvad der ligner en død mus.
Umiddelbart efter kommer endnu en kat ind, og ser ud som om den gerne vil have musen fra den første kat.
Der bliver lidt knurren under bordet, og en enkelt kat giver et lille hop fra sig, og bumper ind i mit ben.

Så kommer først den ene kat ud, uden mus i munden, og dernæst den anden kat, også uden mus i munden.

Min kusine siger så til mig: “Så må vi håbe den var død, så ikke du får mus i buksebenet”.
Tanken over det scenarie fniser vi så lige lidt af, og min kusine går igang med at kigge efter kræet under bordet. Vi konstaterer at musen må have været levende, eftersom den altså desværre ikke lå død under bordet.

Min kusine kigger langs væggene, og jeg sætter Bastian ned på gulvet, for også at kigge efter musen. Men det er så her jeg mærker noget koldt på siden af mit knæ, og jeg glider hånden hen over det for ligesom at mærke om jeg skulle være blevet våd.

Men nææææh hvad rammer min hånd så? Jow jow da, en blød klump som er kølig, og ikke liiiige plejer at være der…… :-O

Så ser man mig, overveje, hvordan jeg får rejst mig op, uden musen bliver bange for at falde, og forsøger at kravle endnu højere op…..

Okay, mens vi griner af hvor komisk det er at det sker lige samtidig med at Miriam siger det, får jeg så rejst mig, og musen bliver siddende ved knæet, og uden at bide, heldigvis da.

Mens vi stadig griner, funderer vi over hvordan lige skal få kontrol over situationen, og jeg får værftet en ivrig kat af vejen som var begyndt at lugte lunten, bliver vi så enige om at der er ikke andet for end at åben bukserne, og trække dem ned, og håbe på ikke at mase musen så den bider, og at den så vil kravle ud af bukserne….

Som tænkt og sagt, så gjort….

Ned med bukserne, og musen begynder straks at rode rundt, jeg får vendt linningen på vrangen, med bukserne helt nede ved knæene, og vupti, så faldt musen ud, og jeg undgik endda at blive bidt i forsøget.

Kattene ser det, snupper musen, og suser ud af kattelemmen igen….

Pyyyha. jeg er nu ikke bange for mus, men jeg gider faktisk ikke blive bidt af en mus der er løs i mine bukser, mens jeg har dem på…..

Hvem sagde dårlig dyrekarma????

Og hvad fanden er der galt med musene i Hyllingeriis….???? Ved de måske ikke, at mus plejer at søge mod gulvpanelerne og under møbler? Tsk tsk….

Maria, fri af mus, og fra nu af iført gamacher ved bondegårdsbesøg….. 😉

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

