Kyllingesalat update-kind-of-thing.

Liiiiige en lille update-kind-of-thing på denne kyllingesalat

Lavede lige igår en kyllingesalat igen. Egentlig den samme fremgangsmåde som sidst, men med et par bitte små ændringer undervejs…..

  • Først stegte jeg baconen helt crispy, og lod den så dryppe af på et stykke køkkenrulle.
  • Derefter lynstegte jeg et stort kyllingelår (en pillet rest) sammen med et par groft skårede champignoner og 2-3 spiseskefulde salatmayonnaise (jeg bilder mig ind at det efterlader en smag i kødet).Dette pressede jeg efterfølgende let i en grov si, for at få det værste stegefedt fra.
  • Bacon, kylling og champignon blandede jeg så sammen i en bøtte.
  • Så tilsatte jeg knapt 1/4 bøtte græsk yoghurt, en håndfuld majs, og en håndfuld fint skåret agurk.
  • Røre røre rundt, smage, tilsætte salt/pebber/krydderi (jeg brugte bare BBQ allround), og så en sjat oven på mit rugbrød. Mums 😀

Hvis man ikke kan lide den direkte smag af græsk yoghurt, kan man nok bruge 50/50 græsk yoghurt og salatmayonnaise – Jeg bilder mig igen ind, at salatmayonnaisen vil ændre smagen lidt, men ikke konsistensen. MEN hvis man laver kyllingesalaten dagen før man skal bruge den, kan smagen have ændret sig nok til at den direkte yoghurt smag ikke træder igennem (det oplevede jeg med min, og undgik derfor salatmayonnaise til sidst)

Denne lille “update” er også tilføjet ved den oprindelige opskrift.
Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

