Påskefrokost 2013.

Ja, altså, det er jo længe siden, og vi holdt endda vores en uge før tid, fordi ungerne skulle til deres far i den rigtige påskeweekend.

MEN jeg glemte at opdatere den her, eller også gik den tabt da jeg forsøgte at gøre det fra min ipad, jeg ved det ikke rigtigt, jeg kan bare ikke finde det indlæg som jeg bestemt mener jeg har skrevet.

Altså. Vi startede med at spise morgenmad som vi plejer.

Efter morgenmaden lavede vi en masse hårdkogte æg, som skulle bruges henholdsvis til at trille med, og senere til at spise til frokost.

Da de hårdkogte æg var færdige, tog vi dem med over til olde, hvor vi malede 1 æg hver.

Så gik vi ud og trillede æg. Bastian havde bestetm at det skulle være på den gammeldaws facon, som jeg selv husker det fra skolen.
Så vi fandt en lille bakke i haven, og trillede vores æg på skift, for at se hvem der fik sit æg længst. Vi trillede 5 gange hver, og det æg der kom længst hver gang, vandt 1 krone.

Så gik vi ind og lavede frokostbordet klar, med hårdkogte æg, rejer, fint skåret agurk, hjemmegroet karse, rugbrød og ristet toastbrød.
Så hentede drengene Olde, så hun kunne psie med, og så hyggede vi os ellers rigtig meget med det.

Efter frokosten fik ungerne hver en chokolade påskehare som de blev meget benovet over, fordi de syntes den var kæmpe stor – og så skyndte de sig at æde den hele 😉

Efter lidt pause gik vi igang med at lave kage-æg.
Ungerne var trætte, så det var ikke så meget de var med.
Bastian fik en lur i stuen, mens Felix bestemte farverne til kagedejen, og hjalp en smule med at fylde æggeskallerne og muffinsformene.

Og så ventede vi elles spændt på at de blev færdige, så vi kunne smage dem 🙂

Det var en rigtig hyggelig dag. Og ungerne nød det. Og JEG synes det var meget rart at kunne tage det stille og roligt fordi vi kun var 4 i alt, og jeg lavede det hele sammen med ungerne, efterhånden som vi skulle til de forskellige ting. På den måde gik hele dagen stille og roligt.

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

