Nyt sofabetræk – igen.

Ak ja, så måtte det gamle sofabetræk altså virkelig lide den lede død.

Det blev flået af, og sømmen revet op, så vi kunne bruge det som skabelon for det nye betræk.

Det gamle betræk var brunt, mørkt, skjoldet, og passede ikke heeeelt til sofaens hjørner. Jeg var super træt af det, fordi jeg rigtig gerne vil have gjort mit hjem lidt lysere, og også en smule mere farverigt (det kommer dog aldrig til at blive helt sådan sprudlende farver alle vegne her hjemme).

Sofa, gammelt betræk

For noget tid siden var det meningen jeg skulle ombetrække hynderne i min fars campingvogn, men det er aldrig blevet til mere end at vi har købt stoffet hjem.
Så jeg spurgte min far, og fik lov til at bruge det stof til min sofa.
Og så overtalte jeg min mor til at komme og hjælpe, da det er et alt for stort projekt for mig.

så i fredags kom min mor, og vi pillede som sagt det gamle grimme brune stof af sofaen, og gik igang med det nye friske lækre sejlivede grå stof med hvidt blad og bær mønster.

Stoffet er fra IKEA, og det er fra sidste år. Så måske fås det stadig 🙂

Jeg synes VIRKELIG det klæder min sofa godt, og jeg er rigtig glad for at min mor gad at komme og sy det, for ellers var det aldrig blevet gjort, og jeg ville have hadet min sofa for evigt.
Okay, vi hadede også rimeligt meget på den sofa mens vi syede den, men NU er den flot, og rar igen 🙂

Ombetrukket sofa Ombetrukket sofa

Om mariamiss6

Hækler, nålebinder, syr både i hånden og på maskine, broderer (sjældent), strikker (sjældent), og crafter også lidt i ny og næ. Jeg har to lækre drengebørn, og vi bor i lejlighed på landet. Savner farver og stil i mit hjem, men ejer ikke sans for den slags indretning, underligt nok. Har fyldt mit hjem med mørke møbler, trods jeg faktisk godt kan lide farver. Forsøger at ændre det, så billigt som muligt, et skridt af gangen :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Nyt sofabetræk – igen.

  1. Pingback: re-styling sofabord – DIY. | Familien på Dysagervej 4

Kommenter, så bliver jeg så glad :)

